Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Loopia nere

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-23, 17:01 #111
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Det funkar utmärk om man har kunskap och viljan att lösa ett problem. Som exempel det med DNS. Dom får väl ställa 1 server hos annan leverantör med 1Gbit port. Sedan klarar inte dom sig med 1Gbit får dom väl ställa några servrar till på några Gbit till.

Skulle endast röra sig om några tusen i månaden för dom i kostnader, så med ett resultat på 6 miljoner 2008 så lär dom ha råd lägga några tusen extra varje månad.

Självklart skulle det inte lösa problemet om dom fick 40Gbit DDoS men det är ju mindre troligt. Jag brukar gå efter Arbor Infrastruktur Rapport som är dom största för DDoS skydd och analysering över hela världens hos dom största ISP.

Så kan man se statistiken på hur många Gbit % som är störst andel. Och kan ju säga att några extra DNS servrar på några extra Gbit skulle skyddat mot många attacker alla fall.

Även om man inte kanske kan skydda sig mot alla DDoS så kan man alltid skydda sig mot största andelen.
Det kan inte vara så att Loopia/FS-data har fullgott skydd mot dessa mindre attacker men det är de större som tar ner dem. De kanske utsätts kontinuerligt för attacker men klarar av de flesta utom dessa riktigt stora.
JensS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-23, 17:10 #112
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda Visa inlägg
För att vara en annars intelligent individ så framstår du nu som en som har, för att uttrycka det snällt, lite väl bråttom i din tankeverksamhet...
Tackar för ditt beröm att jag är normalt sett intelligent Men även intelligenta kan ha fel ibland

Citat:
Ursprungligen postat av Xamda Visa inlägg
Vad jag vill framhålla är att man kanske skall ha en lite mjukare, ödmjukare, attityd till de företag och deras kunder som utsätts för brott och i stället eftersträva lite samsyn kring hur kräken skall bemötas.
Du kallar brottslingar kräk, då är det väl ingen idé att behandla kräk för att dom ska bli bättre, vilket man gör med brottslingar? Är att ddosa icke förlåtligt och att misshandla någon förlåtligt? Eller menar du att alla brottslingar är kräk?

I ordet kräk ingår normalt ingen tanke om att behanda, inga förmilrande omständigheter eller möjlighet till rättegång och prövning. Just därför är ordet kräk olämpligt.

Senast redigerad av Danielos den 2010-05-23 klockan 17:14
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-23, 17:26 #113
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
danielos, inte för att det hör hit men långt ifrån alla brottslingar "behandlas" efter fallen dom.

Att ni orkar, kan ni inte enas om att PatrikWeb är bäst och Loopia sämst, det är därför marknadsandelarna ser ut som de gör
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-23, 17:39 #114
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
tartareandesire, jag förstår vad du tycker, men det handlar ju inte om att patrikweb är bäst och att Loopia är sämst, även om det skulle vara så
Det handlar inte heller om de som ddosar Loopia just nu, om ett halvår är det ju andra som gör det och nästa år kanske någon från Kina osv, osv
Det spelar ju heller ingen roll vad Xamda har för insider info om just denna attack, nästa gång är det någon annan, utan det handlar ju om att Loopia med en vinst på 6 mille borde ha tagit tag i detta. Andra betydligt större hosting bolag klarar ju av stora attacker utan problem, så tekniken finns ju, vilket ju är kärnan i vad patrikweb hävdar och säger.

Och hur ska Loopia förväntas göra vad som behövs när det gäller ddos när man inte ens begriper att ett webbhotell bör ha reservkraft? Detta är inte smutskastning från min sida, utan endast en tanke om det hela i debatten.

Senast redigerad av Danielos den 2010-05-23 klockan 17:45 Anledning: meningsbyggnads fel pga. feltänk
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-23, 17:45 #115
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Det kan inte vara så att Loopia/FS-data har fullgott skydd mot dessa mindre attacker men det är de större som tar ner dem. De kanske utsätts kontinuerligt för attacker men klarar av de flesta utom dessa riktigt stora.
Dom har inget av det, har varit samma visa säkert 5 år minst alla fall.

FSData och Loopia är dom stora som har sämst infrastruktur typ, samtidigt båda har gillat k-märkta hus och köra utan reservkraft.

Dom är så pass stora så dom verkar skita om det funkar eller inte, dom verkar tycka det är bättre vara nere några dygn om året. Dom har råd tappa massa kunder som dom tar igen på stor marknadsföring.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-23, 17:46 #116
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
tartareandesire, jag förstår vad du tycker, men det handlar ju inte om att patrikweb är bäst och att Loopia är sämst, även om det skulle vara så
Det handlar inte heller om de som ddosar Loopia just nu, om ett halvår är det ju andra som gör det och nästa år kanske någon från Kina osv, osv
Det spelar ju heller ingen roll vad Xamda har för insider info om just denna attack, nästa gång är det någon annan, det handlar ju om att Loopia med en vinst på 6 mille borde ha tagit tag i detta, andra betydligt större hosting bolag klarar ju av stora attacker utan problem, så tekniken finns ju, vilket är ju kärnan i vad patrikweb hävdar.

Och hur ska Loopia förväntas göra vad som behövs när det gäller ddos när man inte ens begriper att ett webbhotell bör ha reservkraft? Detta är inte smutskastning från min sida, utan endast en tanke om det hela i debatten.
Det kan inte vara så att Loopia har reservkraft nu för tiden då? Vad bygger du dina uttalanden på?
JensS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-23, 18:03 #117
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
tartareandesire, jag förstår vad du tycker, men det handlar ju inte om att patrikweb är bäst och att Loopia är sämst, även om det skulle vara så
Det handlar inte heller om de som ddosar Loopia just nu, om ett halvår är det ju andra som gör det och nästa år kanske någon från Kina osv, osv
Det spelar ju heller ingen roll vad Xamda har för insider info om just denna attack, nästa gång är det någon annan, utan det handlar ju om att Loopia med en vinst på 6 mille borde ha tagit tag i detta. Andra betydligt större hosting bolag klarar ju av stora attacker utan problem, så tekniken finns ju, vilket ju är kärnan i vad patrikweb hävdar och säger.

Och hur ska Loopia förväntas göra vad som behövs när det gäller ddos när man inte ens begriper att ett webbhotell bör ha reservkraft? Detta är inte smutskastning från min sida, utan endast en tanke om det hela i debatten.
Ingen av oss vet hur Loopias ägare ser på deras verksamhet eller vad som sker inom bolaget så det är lite svårt att kommentera på ett seriöst sätt, därav denna tämligen meningslösa diskussion. Jag har inte direkt koll på vilka som står bakom nu men 6 miljoner kronor är en ganska liten vinst för ett större bolag även om det är ett mycket bra resultat för ett svenskt webbhotell. Dessutom är det fullt möjligt att 2009 var ett sämre år med tanke på vad som skett.

Ärligt talat tror jag varken du eller PatrikWeb bryr sig ett dugg om Loopia och vill att de ska lösa sina problem snabbt utan ni fiskar snarare efter nya kunder till er egen verksamhet så snart en konkurrent råkar ut för missöden. Loopias frånvaro i debatten kan ses som en ovilja att delta i en sådan diskussion snarare än att ignorera sina kunder. Därmed inte alls sagt att jag tycker de sköter sin verksamhet perfekt
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-23, 18:14 #118
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Ingen av oss vet hur Loopias ägare ser på deras verksamhet eller vad som sker inom bolaget så det är lite svårt att kommentera på ett seriöst sätt, därav denna tämligen meningslösa diskussion. Jag har inte direkt koll på vilka som står bakom nu men 6 miljoner kronor är en ganska liten vinst för ett större bolag även om det är ett mycket bra resultat för ett svenskt webbhotell. Dessutom är det fullt möjligt att 2009 var ett sämre år med tanke på vad som skett.

Ärligt talat tror jag varken du eller PatrikWeb bryr sig ett dugg om Loopia och vill att de ska lösa sina problem snabbt utan ni fiskar snarare efter nya kunder till er egen verksamhet så snart en konkurrent råkar ut för missöden. Loopias frånvaro i debatten kan ses som en ovilja att delta i en sådan diskussion snarare än att ignorera sina kunder. Därmed inte alls sagt att jag tycker de sköter sin verksamhet perfekt

Jag anser väl att man ska lösa dom problemet som finns om man har ett resultat som tillåter det, och att man ska förebygga problem.

Annars kan man ju inte kalla det seriöst bolag utan bolag som ska genera så mycket pengar som möjligt till ägaren till bekostnad på kvalitet/tillgänglighet.

Men du har rätt, jag bryr mig inte om Loopia ett skit som bolag. Har vetat sedan många år att dom Svenska webbhotellen är skit och inte klarar av hantera attacker. Och att det varit tur att det varit så lite som det varit.

På den punkten kan man se Sverige som ett skämt.

Men om du känt mig bättre skulle du inte sagt så, jag är inte ute efter nya kunder. Jag har lämnat webbhotell delen. Driftar/bygger betydligt större nät och infrastruktur.

Visst jag säljer fortfarande webbhotell ännu, men inget jag försöker få mer kunder till aktivt. Jag tjänar mer på andra håll än jag gör att ta mig tid att lägga upp en ny webbhotell kund.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-23, 18:18 #119
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Ärligt talat tror jag varken du eller PatrikWeb bryr sig ett dugg om Loopia och vill att de ska lösa sina problem snabbt utan ni fiskar snarare efter nya kunder till er egen verksamhet så snart en konkurrent råkar ut för missöden.
Där har du faktiskt helt fel, jag använder själv Loopias tjänster, och har varit stundstals väldigt nöjd och ser gärna att det fungerar för dom. Dessutom är EgenSajt inte en direkt konkurrent till Loopia utan snarare ett komplement, våra tjänster är otroligt olika.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-23, 19:06 #120
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Danielos - jag förstår vad du skriver, men i de fall där folk (observera mitt ordval) med planering och upprepning av sina brott med ful medvetenhet orsakar andra människor skada så har jag lite svårt med att se att de är vårdfall...

Hade de varit dömda och under avtjäning så skulle jag inte kalla dem kräk, men nu är de svin som upprepar sitt brott varje dag och antagligen ser vi bara toppen av ett isberg.

Rehabilitering i all ära, men innan de upphört med sin brottslighet finns ingen större anledning till förståelse...
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017