Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Slåss för ett fritt internet du, länka till Sverigedemokraterna.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-27, 02:08 #111
objx objx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 154
objx objx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 154
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Problemet är ju att många tycker det är rätt tvinga alla betala för något mot deras vilja, samma sak som politikernas skitsnack. Sätt en max lön på alla politiker på 18.000 i månaden och utan extra traktamente och förmåner.

Så ska vi se hur många politiker som har kvar sina åsikter och jobbar kvar.

Eller ni som tycker det är så viktigt, offra eran semester kassa och ge det till bidrag till andra istället. Eller varför inte leva på nudlar endast för kunna ge bort ännu mer pengar.

Jag vet att ni inte skulle göra det, det är lättare tycka en sak när man tvingar andra till det än att ta kostnaden själv.

Vilket jag tycker är en konstig etik o moral, lätt ha en åsikt när man kan tvinga andra att stå för största delen och själv endast bistå med 0,00001% själv.
Det låter som att du helst skulle deportera alla icke-arbetsföra människor som kräver mer än vad de tillför samhället. Sund inställning!
En fråga bara: Om du krockar med bilen imorgon och blir svårt förlamad och rullstollsbunden för resten av ditt liv, skulle inte det innebära att "alla andra" skulle "bli tvungen" att "offra sin semesterkassa" för dig då?

Vilka "andra" är det du pratar om som "endast bistår med 0,00001%"?
Hör du till något undantag som bidrar avsevärt mycket mer än någon annan?

Sen om du tar och räknar ut vad dina 0,00001% * 10 miljoner människor blir så är summan faktiskt 100%. Du kanske bara tog ett tal ur skallen som lät som en liten bidragande del. Faktum är dock att även du bidrar med just den ungefärliga procentsatsen.

Är du inte glad över hur mycket du får för den lilla bidragande andelen?
objx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-27, 02:31 #112
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Problemet är ju att många tycker det är rätt tvinga alla betala för något mot deras vilja, samma sak som politikernas skitsnack. Sätt en max lön på alla politiker på 18.000 i månaden och utan extra traktamente och förmåner.

Så ska vi se hur många politiker som har kvar sina åsikter och jobbar kvar.

Eller ni som tycker det är så viktigt, offra eran semester kassa och ge det till bidrag till andra istället. Eller varför inte leva på nudlar endast för kunna ge bort ännu mer pengar.

Jag vet att ni inte skulle göra det, det är lättare tycka en sak när man tvingar andra till det än att ta kostnaden själv.

Vilket jag tycker är en konstig etik o moral, lätt ha en åsikt när man kan tvinga andra att stå för största delen och själv endast bistå med 0,00001% själv.
Ölen talar antar jag...? Det där är ju bara rent nonsens.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-27, 02:33 #113
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Man mår illa av att läsa ditt inlägg.
Jag ska flytta till sommaren till ett annat land och det är p.g.a arbete inte p.g.a den massinvandringen som sker i Sverige.

Du ser din egen ras och din egen hy vart du än vänder dig på stan och dess gator.
Vi får väl hoppas att det är till ett land där du kan se din "egen ras och din egen hy" då. ;-)

Själv är jag en omvänd svartskalle i Thailand. Av någon anledning accepteras jag väl, trots att det finns ENSTAKA faranger (vitingar) som begår brott här, tom ägnar sig åt pedofili, knarksmuggling, misshandel osv.

Trots dessa rötägg har ingen thai sagt åt mig att åka hem (även om någon kanske vill det) och ett mer nationalistiskt folk än thailändarna får man nog leta efter.

Jag håller visserligen med om att invandringspolitiken de senaste decennierna i Sverige uppvisat uppenbara brister, men när hudfärg blir en del av argumentationen får i varje fall jag vibbar av en liten tysk man med ful frisyr och ännu fulare mustasch.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-27, 02:44 #114
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
StateCollapse och Patrik,

Hur ser ni på dessa ärthjärnor (som föddes med syrebrist i.o.f.s.) som kallar sig fotbollssupportrar och kostar samhället miljontals kronor?

Samma grupp på några hundra pundare som kostar skattepengar match efter match, år efter år.

För att inte tala om hur mycket skadegörelse, misshandel och annan skit de ställer till med förrutom de kostnader samhället får stå för i form av en massa extra polisinsatser, sjukvård m.m.....

Hur många nya sjuksköteskor har inte de kostat?
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-27, 07:48 #115
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av objx Visa inlägg
Det låter som att du helst skulle deportera alla icke-arbetsföra människor som kräver mer än vad de tillför samhället. Sund inställning!
En fråga bara: Om du krockar med bilen imorgon och blir svårt förlamad och rullstollsbunden för resten av ditt liv, skulle inte det innebära att "alla andra" skulle "bli tvungen" att "offra sin semesterkassa" för dig då?

Vilka "andra" är det du pratar om som "endast bistår med 0,00001%"?
Hör du till något undantag som bidrar avsevärt mycket mer än någon annan?

Sen om du tar och räknar ut vad dina 0,00001% * 10 miljoner människor blir så är summan faktiskt 100%. Du kanske bara tog ett tal ur skallen som lät som en liten bidragande del. Faktum är dock att även du bidrar med just den ungefärliga procentsatsen.

Är du inte glad över hur mycket du får för den lilla bidragande andelen?
Var en random på hittat siffra för att visa poängen, att det är lätt att tycka en sak när man själv inte behöver ta mer ansvar själv och låta andra ta den även ofrivilligt få ta det.

Jag säger inte att man inte kan ta ett visst ansvar och en viss del, men då måste det förvaltas på ett vettigt sätt. Tycker inte staten klarar av att hantera läget som det är på ett vettigt sätt.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-27, 07:49 #116
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT Visa inlägg
StateCollapse och Patrik,

Hur ser ni på dessa ärthjärnor (som föddes med syrebrist i.o.f.s.) som kallar sig fotbollssupportrar och kostar samhället miljontals kronor?

Samma grupp på några hundra pundare som kostar skattepengar match efter match, år efter år.

För att inte tala om hur mycket skadegörelse, misshandel och annan skit de ställer till med förrutom de kostnader samhället får stå för i form av en massa extra polisinsatser, sjukvård m.m.....

Hur många nya sjuksköteskor har inte de kostat?
Har inte sagt något om det, men där är det lika tydligt att staten inte ens klarar av hantera sådant.

Nu drar ju sport in pengar till staten på olika sätt men är bara dåligt att dom inte hunnit lösa problemet ännu.

Där får man med betala för deras jävla inkompetens att lösa ett problem.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-27, 21:43 #117
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av objx Visa inlägg
Det är så tröttsamt att läsa alla snedvridna, fördomsfulla och idiotiska kommentarer i denna tråd som endast kan förklaras av brist på bättre vetande.

De flesta saknar totalt förankring av sina argument men tvekar inte att häva ur sig siffror, procenttal och annat som talar för den "ENORMA belastning som invandrare i Sverige innebär".

Om alla ni invandrarfientliga människor hade bemödat er att ta reda på fakta istället för att låta era egna tillkortakommanden gå ut över andra så hade vi levt i ett betydligt trevligare samhälle.

Om vi då ska ta och gå igenom lite fakta som verkar totalt avsaknas i denna tråd:
Här har ni en undersökning gjord av Brottsförebyggande rådet som tar upp Svenska invandrares inblandning i brott:
http://www.bra.se/extra/measurepoint...lsveutland.pdf

Undersökningen gjordes pga att denna information var efterfrågad från flera håll.

I undersökningen kommer man fram till följande slutsatser:

1. 95 procent av alla utrikes födda är inte misstänkta för vare sig tillgreppsbrott eller våldsbrott.

2. I undersökningen kommer man fram till att orsaken till att en person begår brott har väldigt liten att göra med om man är svenskfödd eller invandrad.
Istället konstaterar man att det är sociala förhållanden som påverkar detta.

- En person vars familj har haft socialbidrag löper 6.1 ggr större risk att begå brott än en som inte har det.

- Personer som saknar eftergymnasial utbildning löper 5.7 ggr större risk att begå brott än en person som har eftergymnasial utbildning.

- Personer med förvärvsinkomst på mindre än 1 basbelopp löper 5.3 ggr större risk att begå brott än de personer med en förvärvsinkomst på 9 basbelopp eller mer.


Trots att det finns lättillgänglig information som talar emot alla dessa invandrarfientliga åsikter så verkar det inte finnas en vilja att ta till sig den. Det är så mycket lättare att skylla Sveriges problem på en hel folkgrupp än att vända blicken mot sig själv.

Näe, istället så ska vi sänka skatterna för de hårt drabbade företagen och medel-/höginkomsttagarna. Jag vill inte vara med och finansiera någon biståndsverksamhet eller några initiella kostnader som eventuellt kan uppstå då vi tar emot invandrare. Det där får de personer som vill stödja detta bekosta genom att lägga pengar i en bössa.
Jag har det minsann svårt nog att klara av livet som det är, utan höga skatter.
I fredags hade jag inte ens råd att köpa oxfilé utan fick nöja mig med kyckling till fredagsmiddagen.
Invandrare kommer bara hit och ställer till problem och kostar pengar.

Känner ni igen er (patrikweb, statecollapse m.fl)?

Problemet är ju inte att invandrare kommer till Sverige. Problemet är att vi ser det som en last och inte en möjlighet.

Istället för att bidra till integreringen så distansierar sig de flesta från våra invandrare och ser dem som ett hot.

Istället för att se de sociala klyftorna som orsaken till brott så vill de flesta peka på invandrare och menar att de är värre än "oss".

Den trångsyntheten är tyvärr alltför vanlig bland oss svenskar.

Om det är så jävla bedrövligt att bo i detta land, vad är det då som får er att bo kvar här?

Det finns gott om skatteparadis och främlingsfientliga länder/områden som säkert gärna tar emot er. Nej visst ja, det skulle ju innebära att ni blir invandrare och därför blir till en last för dem...
Instämmer helt och hållet. Skönt skrivet!
-------------------
Det var som jag sade: Det är okunnighet som skapar sånt här...

Folk som är missnöjda är oftast missnöjda oavsett vad som sker. Hade det inte varit invandrare de varit missnöjda med, så hade det varit någonting annat. Nu råkar det vara så att invandrare är deras svarta får, för de är naiva, trångsynta och okunniga.

Senast redigerad av Lancelot den 2010-03-27 klockan 22:53
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-27, 21:47 #118
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Och ändå fortsätter du skryta
Skryter inte, försvarar snarare mig själv.
Om ni kollar tillbaka så ser ni att jag endast svarar/kommenterar era påståenden och inget mer.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-28, 01:41 #119
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6855231.ab

Citat:
Den viktigaste besparingen är dock en strängare invandringspolitik som enligt Jimmie Åkesson kan spara ”tiotals miljarder på sikt”. SD vill begränsa asyl- och anhöriginvandringen till 5 000-10 000 per år, jämfört med knappt 45 000 i dag. Några exakta beräkningar på hur mycket det ska ge statskassan är inte klara
Helt riktigt. Vad ska vi med 45 000 asylsnyltare till? Det finns miljarder att hämta och lägga på viktigare saker än att ta hit människor som inte gör rätt för sig.

Det går att göra stora förändringar i Sverige men då måste man strypa invandringen som inte ens den trögaste PK-människan förstår förrän ens ett eget barn blir våldtagen, misshandlad med regnbågens alla färger i ansiktet eller mördad. Då är man tillbaka på banan igen men inte innan dess, om man inte är den här människan vill säga http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6856008.ab

Senast redigerad av StateCollapse den 2010-03-28 klockan 01:44
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-28, 01:47 #120
ddaarruuddee ddaarruuddee är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 171
ddaarruuddee ddaarruuddee är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 171
Citat:
Ursprungligen postat av objx Visa inlägg
En massa felaktiga påståenden.
Jag vill börja med att påpeka att statistiken som här avses är under en femårsperiod, dvs. 95% var inte misstänkta för nämnda brott mellan just 1997-2001. Totalt var hela 12,4% eller 1/8 av de utrikes födda misstänkta för något brott enbart under denna femårsperiod! Om man gör lite egna uträkningar så inser man snabbt att hela 20% av alla utrikes födda män var misstänkta för brott, och återigen, detta bara under den givna femårsperioden! Det kan du dock inte läsa svart på vitt i rapporten, det är knappast något en svensk myndighet vill att folket ska veta.

Jag hoppas att du inser hur vinklad rapporten är. Man skriver exempelvis "En typ av brott som är föremål för stor uppmärksamhet i den allmänna debatten i dag är sexualbrotten. Det finns skäl att här lyfta fram att andelen av de utrikes födda, som är misstänkta för ett sexualbrott under perioden, är mindre än en halv procent och andelen som misstänks för våldtäkt och försök till våldtäkt är mindre än 0,3 procent." Istället borde de kanske tydliggöra att utrikes födda är överrepresenterade med 500% i denna kategori. Och om man går in på enbart överfallsvåldtäkter kan man, baserat på flera norska studier se att läget är mycket värre. "Samtlige 41 anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo de siste tre årene er ifølge politiet begått av ikke-vestlige innvandrere." http://www.dagbladet.no/2009/04/15/n...nriks/5759702/

Vidare skriver man exempelvis just det du kopierade in här, "95 procent av utrikes födda är inte misstänkta för vare sig tillgreppsbrott eller våldsbrott", som om detta vore något positivt? Man berättar inte ens om hur denna siffra ser ut bland svenskarna, antagligen för att det inte skulle bidra till PK-vinklingen.

Det är hemskt att se hur den myndighet som faktiskt finns för att förebygga brott istället väljer att gång på gång försöka förneka verkligheten, och mest tragiskt är att det bevisligen finns massor med människor som saknar analysförmåga och blint läser rad efter rad utan att på något sätt tänka efter över vad som står.

Resten av det som står i ditt inlägg är det gamla vanliga PK-tramset, "Det är vårt fel, vi tar inte vara på dem, det beror på att de är utsatta" osv. Det är såklart helt fel, jag citerar nedan en artikel i DN skriven av folkpartisten Mauricio Rojas: http://www.dn.se/debatt/kulturarv-li...ighet-1.421859

"Denna allmänna överrepresentation gäller oavsett socioekonomisk status, det vill säga att överrepresentationen består praktiskt taget oförändrad när man jämför exempelvis förvärvsarbete och yrkesgruppstillhörighet i Sverige, samma sak gäller efter kontroll av kön, ålder och bostadsort.

Det är till och med så att den största överrepresentationen finns bland förvärvsarbetande invandrare med tjänstemannayrken (126 procent kontra cirka 90 procent för invandrade personer med arbetaryrken eller icke förvärvsarbetande).

Med andra ord, invandrarnas överrepresentation i registrerad brottslighet kan inte förklaras med en enkel hänvisning till socioekonomiska faktorer eller, som det står att läsa i rapporten från 1996: "Invandrarnas överrepresentation i brottslighet förklaras således inte av en ogynnsam fördelning vad gäller kön, ålder och bostadsort (&) Till detta kan nu läggas att invandrarnas överrepresentation i brottslighet inte heller kan förklaras med att invandrare är sämre lottade än svenskar när det gäller socioekonomisk status."


Jag föreslår att du läser rapporten från 1996 istället för att få en mer neutral bild då den inte är lika pk-vänlig och bättre beskriver verkligheten.

Senast redigerad av ddaarruuddee den 2010-03-28 klockan 01:51
ddaarruuddee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
ärthjärnor, föreintelsen, invandring, invandringspolitik, politik, rasbiologi, seo, sverigedemokraterna


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017