Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero fel - varje dag

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-26, 17:30 #111
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Var även deras 100-procentiga dns nere?
JensS är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-26, 18:11 #112
Gyllenflykt Gyllenflykt är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 344
Gyllenflykt Gyllenflykt är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 344
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Var även deras 100-procentiga dns nere?
Tydligen..
Gyllenflykt är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-26, 19:20 #113
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Vad var det som hände?
JensS är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-27, 03:02 #114
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 359
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 359
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
... även om det skulle ta dom mindre än 20 sekunder att fixa till det med direktåtkomst till SQL-servern istället för att hålla på med deras värdelösa verktyg.
.. med andra ord, du anser att binero är kassa pga att DU inte orkar använda ssh enligt beskrivning http://blogg.binero.se/2010/06/tunnl...rn-anslutning/ (som jag hittade via en snabb googling den gången jag behövde det)

(om det är så att du inte får ovanstående att funka så är det ju en helt annan sak)
rhdf är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-27, 12:21 #115
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf Visa inlägg
.. med andra ord, du anser att binero är kassa pga att DU inte orkar använda ssh enligt beskrivning http://blogg.binero.se/2010/06/tunnl...rn-anslutning/ (som jag hittade via en snabb googling den gången jag behövde det)

(om det är så att du inte får ovanstående att funka så är det ju en helt annan sak)
Oj oj oj vad jag har orkat. Har lagt närmare 20 timmar på att försöka grejja med olika work-arounds och installationer. Över på andra MS_sql servrar och in och ut i excel, access, txt, csv och annat. Men inget har funkat. Tror du jag tycker det är roligt att skriva mail till supporten istället för att fixa själv så har du fel. Det ENDA jag inte gjort tror jag är att köpa en MS-Sql server 2008 för att kunna föra över .BAK från deras server till 'min' för att fixa och sedan föra över tillbaka igen.

Hade jag vetat att jag efter alla dessa timmar och försök fortfarande inte kan jobba med min applikation så hade jag köpt plats på annat hotell redan för 5 dagar sedan. Nu hoppas jag fortfarande att Binero skall fixa det åt mig. Skam den som ger sig, sist såg det lovande ut, dock missade han hälften av datan vid överföringen så jag bad om komplettering. Nu vet jag inte igen.... men vi ser... jag har hopp forfarande.

Apropå värdelöst verktyg. Det är ju faktiskt så att om de tillhandahåller ett verktyg som skall kunna importera så skall det ju faktiskt kunna göra det också. Man skall ju inte behöva sitta på egen server... då kan de skippa verktyget och be alla hålla med eget.
Nilsson är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-27, 17:02 #116
Mario.D Mario.D är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 53
Mario.D Mario.D är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 53
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
Oj oj oj vad jag har orkat. Har lagt närmare 20 timmar på att försöka grejja med olika work-arounds och installationer. Över på andra MS_sql servrar och in och ut i excel, access, txt, csv och annat. Men inget har funkat. Tror du jag tycker det är roligt att skriva mail till supporten istället för att fixa själv så har du fel. Det ENDA jag inte gjort tror jag är att köpa en MS-Sql server 2008 för att kunna föra över .BAK från deras server till 'min' för att fixa och sedan föra över tillbaka igen.

Hade jag vetat att jag efter alla dessa timmar och försök fortfarande inte kan jobba med min applikation så hade jag köpt plats på annat hotell redan för 5 dagar sedan. Nu hoppas jag fortfarande att Binero skall fixa det åt mig. Skam den som ger sig, sist såg det lovande ut, dock missade han hälften av datan vid överföringen så jag bad om komplettering. Nu vet jag inte igen.... men vi ser... jag har hopp forfarande.

Apropå värdelöst verktyg. Det är ju faktiskt så att om de tillhandahåller ett verktyg som skall kunna importera så skall det ju faktiskt kunna göra det också. Man skall ju inte behöva sitta på egen server... då kan de skippa verktyget och be alla hålla med eget.
Vad är det som strular?
Är det timouts på mysql databasen för att databasen är för stor eller?
Jag brukar köra med detta script isfåfall http://www.ozerov.de/bigdump/ har funkat varje gång för mig.
Mario.D är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-28, 00:16 #117
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av Mario.D Visa inlägg
Vad är det som strular?
Är det timouts på mysql databasen för att databasen är för stor eller?
Jag brukar köra med detta script isfåfall http://www.ozerov.de/bigdump/ har funkat varje gång för mig.
Verkar dock vara MS SQL han kör, inte mysql.
Anders Larsson är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-28, 08:19 #118
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 359
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 359
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
Oj oj oj vad jag har orkat. Har lagt närmare 20 timmar på att försöka grejja med olika work-arounds och installationer. Över på andra MS_sql servrar och in och ut i excel, access, txt, csv och annat. Men inget har funkat.
Jag antar att en av dessa "work-arounds" inte var att installera tex SQL Server Management Studio på din dator och ansluta till databasen via SSH, precis som Binero rekommenderar....
rhdf är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-28, 13:45 #119
Mario.D Mario.D är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 53
Mario.D Mario.D är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 53
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Verkar dock vara MS SQL han kör, inte mysql.
Japp de va det, man får lära sig läsa bättre.
Mario.D är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-28, 18:53 #120
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 208
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 208
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
Det ENDA jag inte gjort tror jag är att köpa en MS-Sql server 2008 för att kunna föra över .BAK från deras server till 'min' för att fixa och sedan föra över tillbaka igen.
Du behöver inte köpa någon SQL Server 20008 då Express versionen är fullt tillräcklig för dig och du kan genom den skapa en *.bak fil att ladda upp.
Glöm inte att du måste köra följande lilla kodsnutt för att mappa ditt SQLkontos SID mot din användares SID i MSSQL-databasen.

exec sp_change_users_login @Action='UPDATE_ONE', @UserNamePattern='DITTSQLKONTO', @LoginName='DITTSQLKONTO'
SEAPelle är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017