FAQ |
Kalender |
![]() |
#101 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
I den här tråden kommer det verkligen fram vad olika personer tycker i många frågor. Mycket intressant.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||
|
||||
|
Citat:
- Är det något du har för vana att hala fram när en diskussion börjar bli jobbig för dig? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Du kan alltid betala 3000 kr i svarsavgift till mig så kan jag fortsätta svara tills du blir nöjd. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag tycker ärligt talat bara att du förlöjligar dig själv - hasplar ur dig dumheter som du sedan inte kan argumentera för, utan istället blir introvert könsfixerad - föga imponerande! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
|
|||
Medlem
|
Men jösses vilken lekstuga.. Först och främst så kan jag också se tveksamheter med att man skickar ut bötning på detta sätt. Samtidigt som jag njuter av att se någon som tar sin verksamhet på allvar och försöker rensa ut buset. Men varför skall alla slänga fram de mest absurda jämförelser och dra minsta sak till sin spets.
Jag tycker det är uppenbart att Missdomain inte är ute efter att tjäna pengar. Utan man vill statuera exempel och visa att det INTE är ok att fuska med budgivningar. I detta fallet har man inte bara en utan två gånger begått samma handling. Man har inte haft någon som helst ordning på sina IP.n och inte ens lyckats nyttja en proxy. Man har sålt domäner som man inte äger och förklaringen är ytterst tveksam. Dimme du inser säkert om du hoppar ner ifrån den höga hästen att Internet Sweden syftade på att jämförelsen du gör mellan bolagen är absurd. Den ekonomiska skadan en av era användare kan åsamka en annan användare är förhållandevis liten, då i jämförelse med vad en användare som trissar budgivningar på en marknadsplats där objekt i närapå miljonbelopp säljs kan göra. Vad de eller ni omsätter är uppenbarligen av nada intresse. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Nu låter du väl känslorna svälla över i alla fall. Du är absolut välkommen att ha sakliga synpunkter på mina argument och utläggningar, men ovanstående citat (som är exakt återgivna) ser jag inte som särskilt konstruktiva. De saknar helt den saklighet som brukar känneteckna dina inlägg här på WN i vanliga fall. Jag ser gärna fram emot om du kan precisera din kritik av mina inlägg. Citaten ovan ger inga som helst indikationer i vad mån mina inlägg varit "...som dikterar ihop en massa falsarium som DEFENITIVT inte är till någon parts fördel." respektive "...inte verkar ha någon som helst behållning av vad de läser, som ConnyWesth, som mest verkar imponeras av sin egen desorienterade verklighetsuppfattning." Vidare vill jag en gång för alla klargöra att jag INTE är jurist, inte ens "hobbypraktiserande jurist", jag är bara en företagare som jobbat i och levt på mitt företag sedan 1999. Jag har gått på ordentliga nitar och betalat ca 400 000 SEK i advokatarvoden (inte arvoden till jurister utan riktiga advokater). Jag har resonerat och kommunicerat både verbalt och skriftligt med dessa advokater under 9 års tid och har under tiden snappat upp lite ditt och datt. Här på WN försöker jag bara dela med mig av det lilla jag lärt mig så att andra ska slippa göra samma misstag som jag redan gjort minst en gång tidigare. Självfallet ska ingen lita blint på något av det jag skriver men det kan vara en tankeställare och ge nya uppslag till idéer och öppna upp låsta positioner. Jag inväntar gärna dina sakliga synpunkter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |||
|
||||
|
Well.. jag tycker Conny hade passat som Jurist, hans inlägg på wn är GULD värda.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vill man se annat straff än avstängning måste det upp i domstol, end of discussion, inga undantag. (Jag ger bleka fan i om huruvida han gjort det eller inte, sådana fakturor ska aldrig skickas.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |||
|
||||
|
@ConnWesth
ConnyWesth - Jo det jag skrev ger dig en orättvis bild, såtillvida att du postade ditt första inlägg före ZN deklarerat hur det låg till, varvid du alltså inte kunnat ta hänsyn till detta. Därför ger jag dig att det jag skrev och du citerat inte var objektivt mot ditt inlägg. Men förutsatt att du vidhåller det du skrev, trots det som kommit upp efteråt, så anser jag inte att det stämmer att: Fakturan utfärdats på olovlig grund - Därmed har inte MD gjort sig skyldig till det "brott" du beskyller dem för. Enligt ingånget avtal regleras olovliga överträdelser enligt paragraf 6 med administrationsavgift om 300 Euro tas ut i varje enskilt fall, polisanmälan och avstängning. Du skriver även "De vill ha betalt annars går de till polisen" vilket det inte alls står utan: "..eller så går vi vidare till Kronofogden med fakturan", vilket torde vara gängse bruk för obetalda fakturor i Sverige!? Att du får detta till "utpressning" må vara en glitch i den egen tolkning, men knappast överensstämmande med verkligheten. "Betalar du inte fakturan så går den till fogden" - Skulle du se det som utpressning, så kommer du att ha bråda dagar att anklaga folk och företag för detta! Vidare påstår du att MissDomain inte har rätt att bestämma vem de ska tillåta tillgång till marknadsplatsen eller inte - vilket är helt befängt. Det står MissDomain att neka tillträde vemhelst de önskar till sin marknadsplats, för en dag ett år eller permanent. Med bla ovanstående felaktigheter, blir dina scenarion du radat upp helt missvisande - därav kallade jag dem "falsarium" - att du sedan fortsätter i samma anda EFTER ZNs klargöranden anser jag berättigar det jag kallade "som mest verkar imponeras av sin egen desorienterade verklighetsuppfattning.. " Som du vid det här laget torde vara välbekant med, så ser jag pragmatiskt på tillvaron och anser därför att "så här ska du göra guider" grundade på felaktigheter inte gör någon människa glad - även om din intention säkert var välment. Vidare har det kommit fram en del saker sedan igår såväl efter dina och mina inlägg som inte direkt är till snaskits fördel bla fick jag tips om detta idag om att han inte vill betala för sig http://www.google.se/search?hl=sv&rlz=1T4G...=S%C3%B6k&meta= Som jag skrivit i flera tidigare trådar, så anser jag att dina råd i huvudsak är BRA - din kunskap och välvilja STOR - och så här i efterhand hade jag gjort ett annat ordval - Sorry! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|