Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mitt förtroende för binero från 100 till 0.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-03, 13:55 #1
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2008
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2008
Kommer heller inte in på mitt konto längre pga inga rättigheter. Fick svar från supporten:
Citat:
Hejsan, har du testat att rensa cachen i webbläsaren? det är oftast där problemet ligger.
har du möjlighet att testa på en annan dator eller en annan webbläsare?
Jag ska väl inte behöva rensa en jävla massa och byta webbläsare för att komma åt mitt konto?? detta är väldigt segt. Någon mer än jag som också upplever att domänbeställningar tar lååååång tid numera. Tog ca 12h för binero att regga mina två senaste domäner.
youheardit är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-03, 15:16 #2
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar

Reg.datum: Apr 2003
För dem som ännu inte märkt av detta så har Binero problem med direktregistrering av .SE domäner idag.. Tröttnade efter 7h väntan och reggade den på ett annat ställe.

Tyvärr får man inte heller någon information på deras sida om att dem har just problem med detta.
NuCo är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-04, 21:31 #3
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Stackars Jonathan, vad hände där? Helt omotiverade påhopp på hans inlägg, inkl från moderators. Wn är verkligen på väg utför.

Och nej, inte kund hos ST.
Anders Larsson är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-04, 21:32 #4
mediadream mediadream är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
mediadream mediadream är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
Nu ligger våra projekt på binero nere... igen...Linweb43 hmm
mediadream är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-04, 21:48 #5
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Vi lever i en värld där vi ska tjäna pengar. Att utnyttja ngn konkurrent är helt OK, har man bara vinning av det så. Dock ska man ta det försiktigt när det gäller att publicera namn.

Jag tycker oxå ni går lite hårt mot @Jgabor, man måste få säga saker utan att bli anklagad
MusikMixen är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-04, 22:40 #6
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
fler mindre leverantörer (mindre hosting företag, webbdesigners, konsulter och liknande) borde göra som några av oss på WN gör.
Vi utbyter vpser och liknande tjänster där vi hostar DNS som vi på eget bevåg syncar emellan våra dnser då.
Alltså att de vpser jag fått är "mina" som om jag vore kund hos dessa leverantörer.
Och i gengäld så ger jag dem då en vps som de sätter upp sin dns på så som de själva vill.

Det ger ett ganska bra underlag och själv har jag mer än 10 dns servrar och det kostar inte mycket att göra detta.
Alla leverantörer bör göra liknande så de har stabila backupdnser i HELT externa nät.
Alltså utanför deras egna ip-nät, helt utanför deras kontroll (förutom kontrollen de självklart har för vpsen/dedikerade servern).
Tex om bineros nät helt dör.. så funkar fortfarande de externa dnserna för uppslagningar iallafall.
Och inte att de kunder som endast har domäner+dns hos nu tex binero och hosting externt också helt förlorar sina siter.

Detta kan alla bolag göra och det tycker jag de bör göra.
Det finns ett samarbete på gång som ska fungera som en "pool" som kanske skulle vara aktuellt.
DNS är ju inte en direkt krävande tjänst generellt.
Dennis Holm är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-05, 08:46 #7
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Med all respekt för rådet och den till största del fantastiska tjänst som Amazon erbjuder... Om det är en sak som är riktigt krångligt så är det att förstå vad det egentligen kostar. Jag höll en presenation om detta på Cloud Conference där vi diskuterade varför Sverige är så långt efter i cloud computing. En av många faktorer är bland annat detta med hur tex det prissätts. Vi är villiga att betala mer i månaden - bara vi vet hur mycket det kostar. Större faktorer är förstås att det finns för få leverantörer - vi har drakar som vill sälja hårdvara och inte gynnas av cloud computing mm.

Tex vem av oss kan med handen på hjärtat inom en rimligt stunds räknande svara på de frågor den räknaren har som du refererar till? Se frågorna nedan - visst transfer ut får vi fixa och kanske kan vi shablonmässigt även fatta transfer in - men därefter? Med andra ord helt omöjligt för en lagom insatt.

Tror vi alla som driftar konkurrerande tjänster till Amazons EC2 måste ta fasta på dessa svårigheter och göra det klart enklare för att Sverige äntligen skall hosta igång med cloud computing. 72% av alla SaaS tjänster som produceras under 2011 kommer användas av - you guessed it - amerikanare. Resten av världen får dela på resten där Sverige inte syns på kartan någonstans. It chefterna är mindre positiva till cloud computing här än nästan någon annanstans i den industriella världen.

Tror det kommer - men sådant som att behöva 20 variabler för att ens förstås vad det kostar - nä där måste vi förbättra oss. Vi har tagit många steg i City Cloud - men måste bli än bättre.

Nu har du tydligen inte någon trafik med tanke på att du lägger 12 dollar i månaden - vilket är nästan priset för maskinen i sig - jag talar förstås om den dagen man lyckas och får en hel del besökare.

Amazons enkla uträkning (lycka till) - och då skall tilläggas att Amazon har blivit klart bättre under det senaste året om ni frågar mig. Trots det är det näst intill omöjligt.

Elastic IP:
Number of Elastic IPs:

Elastic IP Non-attached Time:

Number of Elastic IP Remaps:

Amazon EC2 Bandwidth:
Data Transfer In:

Data Transfer Out:

Regional Data Transfer:

Public IP/Elastic IP Data Transfer:

Elastic Load Balancing:
Number of Elastic LBs:

Total Data Processed by all ELBs:
johan1234 är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-05, 09:53 #8
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Mycket flitig postare
Björklunds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Jag höll en presenation om detta på Cloud Conference där vi diskuterade varför Sverige är så långt efter i cloud computing.
Vad baserar du detta på?

Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Tror vi alla som driftar konkurrerande tjänster till Amazons EC2 måste ta fasta på dessa svårigheter och göra det klart enklare för att Sverige äntligen skall hosta igång med cloud computing. 72% av alla SaaS tjänster som produceras under 2011 kommer användas av - you guessed it - amerikanare. Resten av världen får dela på resten där Sverige inte syns på kartan någonstans. It chefterna är mindre positiva till cloud computing här än nästan någon annanstans i den industriella världen.
Och vad baserar du detta på? Varför tror du Sverige är så långt efter? Vad kommer siffran 72% ifrån?
Björklund är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-05, 10:07 #9
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
Sverige är så himla efter när det gäller molntjänster eftersom det inte finns några svenska molntjänster. Punkt slut.
JonathanS är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-05, 10:23 #10
Björklunds avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Björklunds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS Visa inlägg
Sverige är så himla efter när det gäller molntjänster eftersom det inte finns några svenska molntjänster. Punkt slut.
Jag tror johan1234 tänkte mer på slutanvändare som använder molntjänster.

Vad är dina kretierier för en molntjänst?
Björklund är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017