Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Mitt förtroende för binero från 100 till 0.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-03, 15:04 #101
cjhrules cjhrules är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 20
cjhrules cjhrules är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 20
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor Visa inlägg
Va?! Vilken skadeglädje?! Jag är allt annat än skadeglad, och hade du känt mig som person så hade du aldrig fått för dig att jag skulle vara skadeglad. Det var mer än observation än någonting annat, och jag ber om ursäkt ifall det uppfattades annorlunda!

Jag vet mycket väl vad Binero går igenom just nu, och det är allt annat än roligt... Jag önskar dem helt ärligt lycka till i sitt arbete.
Ber om ursäkt i sånt fall, bara lite stressad av detta.
cjhrules är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-03, 15:07 #102
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor Visa inlägg
Va?! Vilken skadeglädje?! Jag är allt annat än skadeglad, och hade du känt mig som person så hade du aldrig fått för dig att jag skulle vara skadeglad. Det var mer än observation än någonting annat, och jag ber om ursäkt ifall det uppfattades annorlunda!

Jag vet mycket väl vad Binero går igenom just nu, och det är allt annat än roligt... Jag önskar dem helt ärligt lycka till i sitt arbete.
Ni var minst sagt skadeglada med One.com
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-03, 15:16 #103
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
För dem som ännu inte märkt av detta så har Binero problem med direktregistrering av .SE domäner idag.. Tröttnade efter 7h väntan och reggade den på ett annat ställe.

Tyvärr får man inte heller någon information på deras sida om att dem har just problem med detta.
NuCo är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-03, 15:40 #104
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Ni var minst sagt skadeglada med One.com
Nu glider vi off topic, men skadeglada vill jag inte säga att vi var... Vi tog tillfället i akt att belysa hur pass oseriösa One.com var, som försökte vrida och vända det hela till att vara för "kundens eget bästa" - trots att det i flera fall handlade om registreringar åt före detta kunder som hade avregistrerat sina domäner flera år tidigare. (Källa)
jgabor är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-03, 16:01 #105
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor Visa inlägg
Nu glider vi off topic, men skadeglada vill jag inte säga att vi var... Vi tog tillfället i akt att belysa hur pass oseriösa One.com var, som försökte vrida och vända det hela till att vara för "kundens eget bästa" - trots att det i flera fall handlade om registreringar åt före detta kunder som hade avregistrerat sina domäner flera år tidigare. (Källa)
"Rabattkod: One" säger väl allt? Man använder inte konkurrenter i sin egen marknadsföring, det är extremt fult gjort oavsett anledning.

Tillbaka till ämnet. Bineros nya miljö känns allt annat än stabil just nu men jag tror och hoppas de kommer få ordning på allt inom kort. Jag misstänkte för länge sedan att deras nya "vi är amerikaner"-strategi skulle medföra försämringar men det blev värre än jag trodde.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-03, 16:09 #106
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
"Rabattkod: One" säger väl allt? Man använder inte konkurrenter i sin egen marknadsföring, det är extremt fult gjort oavsett anledning.

Tillbaka till ämnet. Bineros nya miljö känns allt annat än stabil just nu men jag tror och hoppas de kommer få ordning på allt inom kort. Jag misstänkte för länge sedan att deras nya "vi är amerikaner"-strategi skulle medföra försämringar men det blev värre än jag trodde.

Kan inte mer än hålla med.

Om hemköp i en annons skriver "Vi är 10kr billigare än konkurrenterna på falukorv" så tycker jag att det är helt ok. Om dom däremot skriver "Vi är 10kr billigare än Ica på falukorv" då tycker jag att det är en riktigt dålig stil. Skulle förmodligen bojkotta hemköp av ren princip.
Johan_W är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-03, 16:43 #107
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
"Rabattkod: One" säger väl allt? Man använder inte konkurrenter i sin egen marknadsföring, det är extremt fult gjort oavsett anledning.
Det kan jag inte riktigt hålla med om... Varför skulle det vara "fult" bara för att man nämner sin konkurrent vid namn? Det beror väl på hur man gör det? Hade vi endast skrivit "One.com ljuger!" utan en bakomliggande förklaring, så hade jag hållit med dig - det hade rört sig om ren och skär smutskastning. Men nu förklarar vi ju faktiskt vad det rör sig om, om än i kortare ordalag. Vi publicerade därför ett blogginlägg med en längre förklaring, som bannern i sin tur länkade till.

Binero körde ju liknande kampanjer när Loopia hade allvarliga e-postproblem, där de hade en stor banner på IDG där de erbjöd "fungerande e-post" - vilket jag tyckte var vältajmat, lite humoristiskt och med "glimten i ögat." Jag tror inte branschen tar skada av att konkurrenterna vågar pika varandra lite då och då... Snarare tror jag vi får en öppnare och vänligare miljö att konkurrera i, samt snabbare utveckling av våra tjänster.


Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Tillbaka till ämnet. Bineros nya miljö känns allt annat än stabil just nu men jag tror och hoppas de kommer få ordning på allt inom kort. Jag misstänkte för länge sedan att deras nya "vi är amerikaner"-strategi skulle medföra försämringar men det blev värre än jag trodde.
Just "vi är amerikaner"-strategin kommenterade jag redan vid lanseringen. Jag (personligen) fann det rätt absurt att det var så pass många som berömde Binero över dessa "fantastiska" nyheter, när de i princip började ta till samma strategier som vi själva använde, kritiserades för och lämnade bara några år tidigare - till exempel "fri trafik."

Men med dagens teknik är det lättare än någonsin med "overselling," då man betydligt enklare och snabbare kan skala upp/ner på hårdvaran. Så jag ska absolut inte säga att det är fel av Binero att ha de gränser som de har, för jag tvekar inte en sekund på att de hade hunnit fördubbla sina resurser på väldigt kort tid.

Jag menar, vi hade klarat av det relativt enkelt och då har vi ingen dyr lösning från NetApp...
jgabor är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-03, 17:00 #108
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor Visa inlägg
Det kan jag inte riktigt hålla med om... Varför skulle det vara "fult" bara för att man nämner sin konkurrent vid namn? Det beror väl på hur man gör det? Hade vi endast skrivit "One.com ljuger!" utan en bakomliggande förklaring, så hade jag hållit med dig - det hade rört sig om ren och skär smutskastning. Men nu förklarar vi ju faktiskt vad det rör sig om, om än i kortare ordalag. Vi publicerade därför ett blogginlägg med en längre förklaring, som bannern i sin tur länkade till.

Binero körde ju liknande kampanjer när Loopia hade allvarliga e-postproblem, där de hade en stor banner på IDG där de erbjöd "fungerande e-post" - vilket jag tyckte var vältajmat, lite humoristiskt och med "glimten i ögat." Jag tror inte branschen tar skada av att konkurrenterna vågar pika varandra lite då och då... Snarare tror jag vi får en öppnare och vänligare miljö att konkurrera i, samt snabbare utveckling av våra tjänster.
Branschen tar säkert inte skada av sån attityd. Det enda som tar skada är nog ens eget anseende när man sänker sig till en sån nivå.


Citat:
Ursprungligen postat av jgabor Visa inlägg
Jag menar, vi hade klarat av det relativt enkelt och då har vi ingen dyr lösning från NetApp...
Det du vill säga är utan att tala i gåtor är alltså att du anser att Binero har inkompetent personal men däremot så har Surftown väldigt kompetent personal?

Måste säga att jag har sett er som en seriös konkurrent men nu börjar jag undra...
Johan_W är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-03, 17:07 #109
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Det du vill säga är utan att tala i gåtor är alltså att du anser att Binero har inkompetent personal men däremot så har Surftown väldigt kompetent personal?
Herregud, nej! Det jag menade var att vårt "hemmabygge," som inte är lika avancerat som NetApp men fullt kapabelt för våra behov, klarar av det relativt enkelt. Så därför borde det vara ännu smidigare för Binero att skala upp/ner. Bineros tekniker är fullt kompetenta, och jag hade mer än gärna sett dem sittandes på vårt kontor...

Och jag blir helt paff över hur "pessimistiska" många är här, som tolkar allt man skriver som direkt fientligt! Snart behöver man ha en advokat bredvid sig, innan man vågar skriva något på WN...
jgabor är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-03, 18:22 #110
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor Visa inlägg
Herregud, nej! Det jag menade var att vårt "hemmabygge," som inte är lika avancerat som NetApp men fullt kapabelt för våra behov, klarar av det relativt enkelt. Så därför borde det vara ännu smidigare för Binero att skala upp/ner. Bineros tekniker är fullt kompetenta, och jag hade mer än gärna sett dem sittandes på vårt kontor...

Och jag blir helt paff över hur "pessimistiska" många är här, som tolkar allt man skriver som direkt fientligt! Snart behöver man ha en advokat bredvid sig, innan man vågar skriva något på WN...
Det handlar inte om att tolka saker fientligt. Tycker det är helt ok om en kund skriver skit om sin leverantör om dom tycker att saker fungerar dåligt av olika anledningar. Däremot när leverantörerna snackar skit om varandra och försöker att tjäna på andras misslyckanden (tex sälja domäner) då har det gått för långt.
Johan_W är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017