FAQ |
Kalender |
![]() |
#91 | |||
|
||||
Administratör
|
Vän av ordning som man är tycker jag inte det är överpris på en .se idag.
Ett hubbabubba kostar 50 öre, en domän kostar lite över 200 kr, jag tycker det är helt okey som det är. Är knappt 200 kr för en .SE-domän dyrt? Thomas
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jämför man med gTLD, dk eller de så är det lite väl dyrt, framförallt med tanke på den teknik Nic-se använder och de ständiga problem Nic-se har.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Även om vi har bra system jobbar ju inte dom gratis. Thomas
![]() |
![]() |
#94 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ett lite högre pris hjälper att inte alla bra .se-domäner köps upp (så snabbt) samt att inte lika många förnyar oanvända domäner efter ett år.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Bara genom att ta bort direktfaktureringen och låta förnyelser ske enbart genom ombud kan man spara mycket. Man kan ta bort kundtjänsten och bara ha den för ombud och låta ombuden hantera slutkunden helt. Det fungerar ju bra med exempelvis .COM.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Och alla som har kanonlösningar på hur en jätte-populär lösning för domänhanering för .se & andra tlder skulle se ut, skrid till verket jag köper lösningen. 100 000 sek till vinnaren! WN-medlemmarna bestämmer! Så är man så säker på sin sak, lägg 3 månader med 200 kr i timmen. Maila mej för detaljer för interface likt enom's, godaddy och hur nic.se's pgp rutiner osv ... skall jag vidarebefodra dessa till rätt person. Thomas
![]() |
![]() |
#97 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vad försöker du få fram Thomas? Att det behövs ett nytt system eller att vi ska veta att du har gott om pengar? -Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||
|
||||
Medlem
|
Som konsument och firma så spelar inte de priserna som är på .se domäner någon roll för mig. Jag betalar gärna de priserna som finns om jag har allt samlat på ett och samma ställe. Däremot så är det tillgänglighet och service som gäller.
Jonny, jag var tidigare kund hos er. Detta under ett flertal år. Till skillnad mot Loopia så har ni bra priser samt rätt komponenter. Saknade bara någon komponent. Men detta var ju för något/ra år sedan. Loopia tar tre ggr så mycket för sina paket (andra året). Men jag som konsument bryr mig inte om det, för deras service och kontrollpaneler är bättre. Nu är detta ingen smutskastning, jag var nöjd. Men jag vill bara visa att jag inte tror att just enbart domänpriserna spelar någon roll. Utan resten av paketen gör det. Nu är det kanske inte helt rätt av loopia att ta ut underpris, men varför inte satsa på lite mer konkreta lösningar ni som driver hotell. Som vissa redan tidigare har sagt. Kör bra kampanjer, utöka servicenivån, köp in en bra kontrollpanel mm. Där finns tillgången till kunder. Säger det återigen, ett par tior på en domän spelar ingen roll. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Jag har inte mycket pengar men om nån lyckas skapa detta system alla verkar sakna så skall jag gå till banken och låna om det vore så. Det var väl i princip det jag menade. Thomas
![]() |
![]() |
#100 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag förstår inte varför du tar upp att andra webbhotell ska satsa på bättre paket, service m.m.. det är verkligen inte vad detta handlar om. Loopia är säkert jättebra på alla vis, och många andra webbhotell likaså, det är inte paketeringen som ifrågasätts här, och vi klagar inte heller direkt på att det är för billigt med .se hos loopia, utan det hela är en sakfråga; Är det rätt av loopia att ta ut underpris för .se? Och det är vad vi vill ha prövat hos kkv. Personligen har jag inget emot loopia. Dock så tycker jag att ni som klagar (vissa av er gör det) att vi andra ombud har för höga .se-priser borde tänka om lite, det är nic-se som har 140kr + moms gentemot oss, och vi har helt enkelt inte råd att gå under det priset.. det har loopia (uppenbarligen) ![]() -Martin |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|