FAQ |
Kalender |
![]() |
#91 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#92 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Okej ja Fredrik har pratat om denna kontrollpanelen och om hur allt blir så mycket bättre så jag ser fram emot vad detta kan innebära.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#94 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har haft ett supportärende öppet i ett par dagar nu. Fick löfte med tidpunkt då det skulle lösas, men inget har hänt och det går inte att få ett svar på när det blir löst, då ingen svarar längre. Trist.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Mvh, Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
|||
Nykomling
|
Crystone är Sveriges sämsta webbhotell som jag varit kund hos. Jag har varit kund hos lågprishotellen Proinet och Inleed och Inleed (proinet är nerlagt) slår Crystone lätt. Det är dessutom mer kompetentare support på Inleed.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Neepo: har du lust att utveckla din ståndpunkt eller tycker du att dina åsikter är något gemene man borde känna till?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
|
|||
Medlem
|
Ännu en gång har Crystone lyckats med att gå en på nerverna. Har under drygt ett år betalat till deras USA-konto för min VPS, trots detta så började de för några månader sedan skicka massvis av fakturor och påminnelser från Crystones "svenska system" (räknade till totalt 14 fakturor). Jag förstod direkt att någon inte stod rätt till, och stod på mig och förklarade att jag betalat samtliga fakturor som jag fått från SEOhosting.se (Crystone bossar över SEOhosting.se) till deras USA-konto. Tog lång tid innan de ville förstå det (var tvungen att skicka kvitton på fakturor, kvitton på samtliga betalningar osv). Jag vet inte hur mycket tid jag fick lägga på detta för att övertyga supporten att jag hade betalt, och att de hade skickat dubbla fakturor från sitt svenska system. Helt otroligt att det kan gå till så här, skrämmande dåliga rutiner...
Efter många timmar av mail fram och tillbaka så förstod ekonomiavdelningen att de var den felande länken. Nu har det dock börjat igen, och jag har fått 4 nya påminnelser på samma fakturor som för ett par månader sedan. Hoppas verkligen inte att allt det här ska behöva ta en vända till, så därför skriver jag här i "förebyggande syfte". Förhoppningsvis läser någon ansvarig detta och kan ta tag i det hela direkt, för jag orkar inte ta ytterligare en runda med den totalt okompetenta personalen som har anställning hos Crystones support... Måste även nämna att min VPS hos Crystone de senaste 2 månaderna har haft mer nertid än mina sajter som ligger hos Citynetwork, One.com, Binero, Inleed samt Loopia (TILLSAMMANS). Detta på grund av DDos-attacker mot en annan kund på samma server. Trodde att VPS för 1500 kr/månaden skulle vara ett stabilare alternativ jämfört med webbhotell för 12 kr/månaden, men tydligen inte... Hade aldrig valt Crystone om jag hade vetat att det skulle bli så här, men för tidskrävande just nu att flytta över allt till en annan VPS. Så min uppmaning till alla som läser detta, tänkt efter en extra gång innan ni tecknar avtal med detta företag... Senast redigerad av Legenz den 2014-04-16 klockan 14:32 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Har du aktivt ärende med ekonomiavdelningen gällande fakturorna där, ska inte behöva ta så långt tid att ta bort felaktiga fakturor så klart! Varför det är dubbelfakturerat låter jätte konstigt då det som du själv säger är två olika system och det ska inte ens kunna faktureras från båda om du inte har 2 olika tjänster i dom olika systemen. När det gäller DDOS-attacker så är detta något vi jobbar hårt för att motverka, men detta som du själv säkert förstår är det inte bara vi som blir drabbade utav. Vi har spenderat flera miljoner på ett nytt nät och hårdvara för att bli av med alla DDOS-attacker och vi byter ständigt ut delar i det gamla nätet. Mvh, Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |