FAQ |
Kalender |
![]() |
#91 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Crystal: Va?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Religionsfrihet innebär inte att man ska kunna klä sig hur man vill vart som helst.
I turkiet, som är ett muslimskt land är det förbjudet med denna typ av klädsel på all statlig verksamhet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-04 klockan 18:05 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
|
|||
Medlem
|
Att förbjuda Nigab handlar endast om att ett visst parti får säga sitt och bestämma, dvs som ett gift par efter ett tag "jag vill ha vasen på bordet" "NEJ!"...
Jag är muslim och hur det en blir med beslutet så kommer inte det påverka mig, min familj eller någon jag känner. Med handen på hjärtat så fick jag googlade på va Nigab va ![]() Vill man vara punkare med en halvmeters tuppkam så varför inte? Vill man bära nigab så varför inte osv osv. Går det verkligen så bra för Sverige så att de lägger ner så pass mycket tid/skattepengar och energi på sådana frågor? För övrigt, om man stör sig på att kollegan har slöja eller annat på huvudet så har man för lite och göra på jobbet ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Om ett företag kan neka en person med burka en anställning så tycker jag inte det behövs en lag. Skulle däremot företaget bli uthängd i tidningar eller få utstå en massa rasistiska saker så hoppas jag det blir en lag på det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
|||
|
Citat:
Bilbränder, rån och misshandel är vardagsmat nere vid spårvagnshållplatsen. I somras brändes socialkontoret och några skolor ner. Willys rånas ett par gånger per år.. Jag tror fortfarande att man måste besluta om var utlänningar ska få bo efter de får lämna flyktingförläggningarna. Ska de berika landet så gör de endast det genom att assimileras. Det vore ju konstigt om de själva inte hellre vill arbeta än att bo med sina egna. Eftersom detta problem inte löser sig av sig självt krävs hårdare regler. Om vi svenskar skulle behöva fly utomlands. Skulle vi få bosätta oss precis var vi ville med allt betalt? Eller skulle vi få bo där jobben finns? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
hahah... nej. Jag tar illa upp om nån inte vill låta mig kunna se ansikte. Det är viktigt för kommunikation , SÄRSKILT med tanke på det handikapp jag har. Det tycker jag väger högre än nåns psykologiska tillstånd (religiös fanatiker). Edit: Glömde att nämna att jag bor själv i ghettot (Kista) just nu. Det har blivit sämre. Bilbränder varje sommar, rån och annat stök. Jag har vänner som är muslimer och de själva tycker att niqab/burka är helt sjukt. Det passar inte i svenskt samhälle. De säger att invandrarna själva måste integreras - det gör man inte genom att gå i burka/niqab/se på utländsk satellit-TV och avskärmas från jobb och samhälle. Vissa går så långt som att till och med äta den mat som bjuds på av sina icke-muslimska vänner (dvs icke halal mat). Majoriteten av dom som försvarar niqab/burka är konvertiter och "svenskar" som aldrig satt sin fot utanför tullarna. För att få bort stök måste man få till att föräldrarna bryr sig OCH att se till att sysselsättning finns. Senast redigerad av Norman den 2010-12-05 klockan 00:40 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är skrämmande hur en sådan försumbar företeelse lyfts upp till dessa höjder pga. den våg av islamofobi/främligsfientlighet som just nu är stark i västvärlden. Hellre kvinnor i niqab/burka än förbud mot klädval tack.
Jag antar att ni som förespråkar ett förbud mot niqab/burka gör det på grunder som tex. kvinnoförtryck. I så fall bör ju lagen ni vill ha rimligtvis vara ganska generell? Har ni något förslag på hur lagen skulle utformas? För det är ju inte bara niqab/burka som kan anses vara religöst förtryck. Religösa skolor, Kloster etc comes to mind. Eller är det egentligen bara, som jag misstänker, främlingsfientligheten som spökar och lagen skulle bli niqab/burka specifik som i andra europeiska länder? Propaganda är vad det är. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||
|
||||
|
jahaa: Och jag som förespråkar ett förbud i skolan (lektioner) och som har ett helt annat argument än vad du anger, hur kommenterar du det?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|