Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella Zanox-tråden

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-26, 20:28 #91
jstenbeck jstenbeck är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 139
jstenbeck jstenbeck är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 139
Någon som kan uttala sig om utbetalningarna från Zanox? Hur går det till, egentligen, och har det gått smärtfritt för er?
jstenbeck är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-02, 22:03 #92
zanox services avatar
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
zanox services avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
Citat:
Originally posted by jstenbeck@Feb 26 2009, 21:28
Någon som kan uttala sig om utbetalningarna från Zanox? Hur går det till, egentligen, och har det gått smärtfritt för er?
Hej,

Först och främst behöver man lägga till sin bankinformation under Profil -> Kontoinformation -> Payment Accounts -> Create new payment account. Det som är väldigt viktigt är att man lägger till IBAN och BIC/SWIFT kod för sitt bankkonto. Detta är beroende på att zanox betalar ut pengarna centralt från Tyskland.

När denna info finns på plats och man har bekräftad provision på sitt konto så kan man få sina pengar utbetalda. För att få detta så måste man frisläppa beloppet. Detta görs genom att man klickar på en länk på förstasidan som heter frisläppa. Denna länk finns tillgänglig varje månad från och med den 1:a till den 9:e. Frisläpper man beloppet så betalas de ut den 12:e. Frisläpper man inte beloppet under detta intervall så får man vänta till nästa månad.
Publishers med en AdRank på minst 6.0 kan få upp till fyra utbetalningar varje månad.

Hoppas informationen var tillräcklig. Tveka inte att höra av dig till [email protected] eller här i tråden om du har fler frågor.
Jag kan givetvis inte ge dig feedback som publisher om våra betalningar är smärtfria eller inte men detta är hur det fungerar. 99% av fallen då det är något problem så har publishern angett fel IBAN eller BIC/SWIFT.

Vänliga hälsningar

Per
zanox service är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-02, 22:38 #93
jstenbeck jstenbeck är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 139
jstenbeck jstenbeck är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 139
Hur lång tid ska det ta innan man får sin provisin godkänd då, har väntat ett bra tag...
jstenbeck är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-02, 23:06 #94
zanox services avatar
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
zanox services avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
Beror på vilket program det gäller. Vanligtvis så är provisionen bekräftad inom 30 dagar. Maila oss gärna vilket konto och vilka program du har problem med så ska jag ge dig ett mer exakt svar. Vissa program har av olika anledning längre bekräftningstid.

Vänliga hälsningar

Per
zanox service är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-02, 23:10 #95
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Vad är det med trackingen idag (2:e Mars)?

Statistiken har inte uppdaterats sedan nära tolvslaget...
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-02, 23:19 #96
zanox services avatar
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
zanox services avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
Citat:
Originally posted by Wojt@Mar 3 2009, 00:10
Vad är det med trackingen idag (2:e Mars)?
Statistiken har inte uppdaterats sedan nära tolvslaget...

Vi har en viss fördröjning i systemet just nu. Jag är dessvärre på resande fot och har inget bra svar för stunden men min gissning är att vi har någon körning iom månadsskiftet som försenar uppdateringen till publisherstatsen. 'Real-time statistics' ska vara i ordning medan den vanliga 'Extended' verkar vara försenad. Allting trackas och syns på annonsörsidan så det är helt enkelt bara en fördröjning i vårt system.

Jag beklagar om detta ställer till stora problem för er publishers. Tveka inte att höra av er till oss så kan vi ge er exakta siffror.

Vänliga hälsningar

Per
zanox service är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-03, 21:13 #97
jstenbeck jstenbeck är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 139
jstenbeck jstenbeck är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 139
Försöker skapa ett payment account på Zanox men är lite förvirrad, när det kommer till SWIFT/BIC-delen. För detta är informationen jag har från min bank:

För betalning till Sparbanken Finn från utlandet, ange följande uppgifter:

To:
Beneficiary's bank name: SPARBANKEN FINN, SE-22100 LUND SWEDEN
S.W.I.F.T./BIC: FINNSES1
In favour of: Beneficiary's name, address, and IBAN Number

Through:
NORDEA BANK SVERIGE AB
S.W.I.F.T./BIC: NDEASESS


Är det FINNSES1 eller NDEASESS som ska användas som SWIFT/BIC?

Tack på förhand.
jstenbeck är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-03, 22:01 #98
zanox services avatar
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
zanox services avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
Hej jstenbeck,

Sparbanken Finn verkar köra sina utlandsbetalningar via Nordea. Min gissning är dock att du ska använda FINNSES1 tillsammans med ditt IBAN. Jag skulle dock rekommendera dig att ringa din bank för att vara helt säker. Det värsta som händer om du lägger in fel BIC/SWIFT är att vi inte klarar av att göra utbetalningen. I sånna fall så får du helt enkelt vänta till nästa utbetalningstillfälle.

Hoppas det hjälpte

Vänliga hälsningar

Per
zanox service är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-22, 09:34 #99
Aron L Aron L är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 47
Aron L Aron L är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 47
Hej,

Vill passa på att fråga hur det kommer sig att ert nätverk(?) eller bara system(?) ligger nere för uppdatering (och har gjort det hela natten + morgonen?) utan att man blir informerad?

Blir just nu bemött av:

Service temporary unavailable!

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime

... och har gjort det under de senaste 8 timmarna. Naturligtvis får ni uppdatera era system, men det skulle inte skada med ett mejl med information. Sitter just nu och kan varken se min veckostatistik ELLER hämta information jag behöver.

Och frågan är: Fungerar annonssystemet som det ska???
Aron L är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-23, 16:50 #100
zanox services avatar
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
zanox services avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
Citat:
Originally posted by Aron L@Mar 22 2009, 10:34
Hej,

Vill passa på att fråga hur det kommer sig att ert nätverk(?) eller bara system(?) ligger nere för uppdatering (och har gjort det hela natten + morgonen?) utan att man blir informerad?

Blir just nu bemött av:

Service temporary unavailable!

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime

... och har gjort det under de senaste 8 timmarna. Naturligtvis får ni uppdatera era system, men det skulle inte skada med ett mejl med information. Sitter just nu och kan varken se min veckostatistik ELLER hämta information jag behöver.

Och frågan är: Fungerar annonssystemet som det ska???
Hej Aron,

Helgens problem var inget planerat så dessvärre kunde vi inte informera publishers. Problemet verkar inte ha varit hela tiden så det har av och till gått att komma åt vårt system. Givetvis är detta något som absolut inte ska få inträffa men tyvärr hände det i helgen. Vårt gränssnitt och vår tracking ligger på helt skilda system så någon fara för att vi missat spåra något har det aldrig varit. Däremot är det givetvis illa nog att man inte kunnat logga in hos oss.

De problem vi haft har som sagt varit begränsade till vår startsida. Om detta problem återkommer så går det att logga in hos oss via denna länk.

http://ui.zanox-affiliate.de

Återigen beklagar vi det inträffade och vi jobbar stenhårt för att se till så det inte inträffar igen.

Vänliga hälsningar

zanox service
zanox service är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017