FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Maestro tillhör ju Mastercard, så man ska väl välja Mastercard som korttyp när man handlar online? Maestro finns ju inte angivet som betalkort någonstans så det måste väl vara så?
Däremot så antar jag att Maestro inte funkar som betalkort på de ställen där Mastercard är angivet, utan det måste vara en Maestro-symbol? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
maestro är ett online-kort... funkar bara i babs-terminaler...
det har ingen kredit funktion... kolla på swedbank |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
hnn: Det stämmer ju, vad dum jag är.
Får bli ett VISA eller Master-/Eurocard då. Har inget intresse av kreditfunktion så därför tänkte jag att Maestro kunde passa, men men. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
kör du swedbank kan du ju skaffa ett e-kort. Det är ett mastercard och funkar i 99.99% av webbutikerna världen över
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Har du ett VISA Electron, får man ett virtuellt VISA |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kör Handelsbanken, de erbjuder också Mastercard till en kostnad av 250kr/året.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har Maestro - funkar och har alltid funkat som betalkort överallt både IRL och på nätet. Bra val om man inte känner sig mogen för kredit :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Visa och Mastercard behöver inte innebära kredit, även om det finns möjlighet att betala med sådana då man inte har kontakt med banken, exempelvis på flygplan. Visa Electron och Maestro är lightversion av ovanstående som kräver direktkontakt. Har dock inget med kredit att göra. Kredit kan i vissa fall kopplas direkt till Visa / Mastercard, i andra fall krävs Visa Gold / Mastercard Kredit...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Edit: Upptäckte att jag hade läst tråden lite slarvigt. Måste klargöra att det är e-kort jag använder på nätet. Enligt tidigare svar så kanske det räknas som Mastercard fast jag inte har det IRL. Sry |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|