FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu är jag kanske ute på hal is.
![]() Men med en del bildbehandlingsprogram kan man ju nu för tiden lägga in metadata i bildfilerna. Kan detta påverka sökmotorerna månne? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nix, inget sådant påverkar din site ur SEO.
Däremot kan bildens namn påverka att din sajt få lite mer push. Främst när personer väljer att göra bildsökningar. Däremot kan du skriva en alt-tagg till dina bilder. Är inget avgörande direkt, men många bäckar små som någon sa.... /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Annars gör som creoweb föreslår , döp bilden till något som är relvant för sidan/bilden, alt-texter hjälper även synskadade förutom att det har en viss effekt för sökmotorerna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Var aktsam att inte överarbeta alt taggarna. Google har fina filter för att se om man använder vissa sökord alldeles för ofta i alt taggarna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Hur hänger bildsökningen och textsökningen ihop med varandra? Är det en fördel om jag får många av mina bilder indexerade i googles bildindex? Är det samma bottar som söker bilder som texter? Å kan jag på nått smidigt sätt se hur många av mina bilder google har indexerat? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Man kan fortfarande spamma rätt mycket med alt taggar - utelämna sökordet och välj istället mindre kommseriella ord som är hårt kopplade till det önskade ordet, gärna synonymer.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|