FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vilket är bäst av budget webbhotellen? typ för under 20kr/månad.
Kanske inte wn-status på frågan, men många lär ju undra och söker man runt på google hamnar man ju nästan alltid här. Tipsa gärna om egna erfarenheter, bra som dåliga. Har kollat runt i 1000-tals timmar och det är en riktig djungel. Ha det bäst! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ska tillägga att jag haft sämre erfarenheter av de två jag testat tidigare, cliche och gate9.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns många i den prisklassen, om du inte har något krävande behov fungerar säkert nästan alla. Fast försök hålla dig borta från webbhotell som har något med danmark att göra som b-one etc.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
ProInet kostar enbart 10 kronor i månaden, men självklart kan man inte betala för 10 kronor i månaden!
![]() På första paketet ingår tyvärr ingen domän, men de andra gör, priserna anges INKLUSIVE MOMS! ![]() Ett av Sveriges billigaste och bästa webbhotell! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hur är det med webbhosting.nu (tror det var den adressen)? Kanske kan det passa som budgetval - det känns som en seriös aktör. Har dock aldrig sett någon kritik varesig positiv eller negativ från deras kunder.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag blev mäktad sugen på ProInet faktiskt.... 400mb med php och en .net domän är ju drömmen för bara 220 / år.
Ska jag slå till, någon fler som kan rekomendera? en liten avancerad fråga.... Vet någon om man kan förhindra leeching så allt som leechas hänvisas istället till hemsidan. Jag har en simpel server installerad på min dator endast för att kunna se mina php sidor utan att först behöva ladda upp dom. Och i det programmet fanns det en sådan "anti-leech". Vore intressant om man kan göra något liknande från ett webbhotell |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej! Jag startade tråden för ett tag sedan. Det blev så att jag testar proinet ett tag och hittils täcker dom mina behov bra. Finns säkert flera andra i samma kaliber, men plus för cPanel och schyst support, tiden får utvisa hur det går med upptiden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Ahh det låter strålande Kjette... jag tillbringade några timmar i ProInets forum och läste... underbar support och alla verkar nöjda.
Man skulle kunna tycka att det låter för bra för att vara sant, men det är det tydligen inte ![]() edit: Gäller inte htaccess bara för Internet Explorer egentligen? Eller det kanske bara beror på vad för kod man lägger i... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
htaccess hör normalt ihop med webservern Apache. Det går att göra många olika inställningar varav åtminstone merparten ska fungera oavsett klient.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
-Martin |
||