FAQ |
Kalender |
![]() |
#151 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Skildnaden är att vi inte försöker dölja något utan har en driftinfo sida. Vi försöker inte dölja eller inte låtsas om vid avbrott.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Du har en driftsida med gällande upptid för PatrikWeb.Se. Men hur är det med PatrikWeb's upptid igentligen? Om du inte vet det så ska jag berätta det för dig. Den är nästan lika dålig som Loopia's. Föregående inlägg om städning gäller fortfarande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
|
|||
|
Kan säga att den är långt ifrån Loopia, samtidigt många av dom avbrotten har inte berört kunderna alls nästan.
Under 2 timmar totalt har rörd kundspecefika tjänster/servrar och alla tjänster har aldrig varit nere samtidigt. Upptid är ingen bra faktisk mätare för tillgänlighet, samtidigt tycker jag det är mycket fult att försöka dölja avbrott utan ens nämna det eller orsak. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Om du förlorar intäkter måste valet bli ännu enklare. Loopia är inte speciellt dyra, men även ett "dyrare" webbhotell bör vara småpengar för den som bedriver en seriös verksamhet och lider förluster av den här typen av avbrott.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
-Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Varför är det mest ljud från Loopias konkurrenter i denna tråden?
Förstår inte grejen, har ni era servrar hos Loopia eller vad är problemet? Det är väl bara att gnugga händerna och njuta... Personligen börjar jag störa mig lite smått över nertiden, men inte tillräckligt för att göra något åt det än. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
|
|||
|
Finns säkert rätt många olika anledningar, loopia är ju som sagt ett av dom största svenska webbhotellen. Som jag sa förut är att jag tycker det är viktigt att dom skriver ut driftinfo för att kunden ska få en uppfattning.
Menar stor text på deras första sidan Sveriges bästa Webbhotell mer eller mindre och ingen info om ev. avbrott. Tror faktiskt kunden tror att dom är så bra som dom skriver och dom kan ju inte göra en egen uppfattning när dom inte skriver ut vad som hänt. Samtidigt kan man ju tycka om man ha så stor text på deras sida och skryter att dom blivit utmärkta till Sveriges bästa webbhotell så bör dom hålla det med. Så valet tror jag beror mycket på det loopia själv försöker få det till på sin sida, betalar man för något som inte fungerar bra så brukar man klaga. Sedan att man inte byter kanske beror på att ifråga att kunden redan betalat för 1 år hos loopia. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Förstår fortfarande inte vad det har med er konkurrenter att göra.
Tar ni på er jobbet som beskyddare av oss kunder? Ni kanske vill starta en konsumentgrupp för missnöjda Loopia-kunder rentav? Jag tycker fortfarande de är Sveriges bästa webbhotell trots avbrotten, därför byter jag inte. Att de dessutom är sakliga och inte sitter och kastar skit på sina konkurrenter på forum ger mig mer förtroende för dem. Visst, de har vissa brister i sin kommunikation mot oss kunder när det gäller driftavbrotten. Det kan jag inte förneka. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
|
|||
|
Citat:
Skulle även klagat om jag inte drev samma verksamhet som Loopia. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Idag fick jag en gammal laxkotlett när jag handlade på ICA.
Jag blev lite sur för den motsvarade inte riktigt det jag förväntat mig. Stör det också dig? Det jag inte förstår är varför personer som inte är Loopias kunder är de som gnäller mest. Jag har för fan inte ens gnällt och jag har förlorat pengar på detta. Allting mynnar dock ut i övergripande transaktionskostnader. De är lägst hos Loopia i mitt fall. De har bäst support, smidigast system, bla bla bla och priset är en droppe i havet så det spelar ingen roll. Alla borde ta och läsa Christian Grönroos bok som handlar om service. Ett webbhotell handlar verkligen inte bara om upptid. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|