FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har en D-Link 7000AP och en HP modell som ja just nu inte har tillgång till, frågan är, ifall D-linken klarar av att förstärka singnalen... Någon som har lite info / erfarenhet av detta? Eller måste det vara D-Link till D-link?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Dlinken ska så sätt kunna göra det, sedan vet jag inte hur bra dom är mot olika tillverkare.
Har ingen AP med den modellen tyvärr så kan inte testa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
OK, några tips om läsning på hur jag går tillväga?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Postar vad ja postat på ett tyskt forum
![]() Hello I'm trying to get my 7000AP to repeat my main HP with WPA encryption. I've entered the get11g rootmac of the HP in my d-link, the HP also got the D-link's MAC in the access filter. Restarted both devices but still don't get it to work! OK! > get11g rootapinfo ===================== Root Access Point Informations ===================== Channel : 11396 SSID : BSSID : 00:00:00:00:00:00 BSS Type : 0 Beacon Interval : 0 DTIM : 0 Capability Information CF_POLLABLE : 0 CF_POLLREQ : 0 ESS_CAP : 0 IBSS_CAP : 0 PRIVACY : 0 ALLOW_SHORT : 0 ALLOW_SSLOT : 0 That's what I get when typing get11g rootapinfo.. Any hints? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
För att bryggor ska fungera ö h t brukar man behöva köpa två identiska. Det ska alltså vara samma modell, inte bara samma tillverkare. De bryggor jag har sett fungerar antingen som bryggor eller AP - inte båda samtidigt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
OK!
Mjo, sen e ju D-link inte världsbäst heller så... ![]() |
||