Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Co location sökes

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-01-07, 05:52 #41
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 833
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 833
Citat:
Originally posted by kullervo@Jan 6 2004, 22:13
Nej för sjutton. Servern kommer jag inte skaffa föränn i april och då är ju läget bättre. Egentligen borde man ligga kvar på 2.4-kärnan även då känns det som, men gör man en nyinstallation är det ju skönt att gå till 2.6 direkt. Får se framöver hur det verkar.
Men knappt April är väl bra nog för 2.6 på en server? Det kommer ju fortfarande bugfixar på 2.4 kärnan, 2.4.24-1 kom iförrgår (tror jag). Är det något speciellt som gör att du vill köra 2.6 framför 2.4?
Anders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-07, 06:49 #42
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
jag har mestadels privat personer som kunder. och som sagt var. jag har inte behövt skicka fakturor.
dom kunder jag har är folk som jag lärt känna på olika håll. folk som känner dessa människor. och som känner dessa. och helt okända människor som jag snackat med på nätet.
jag har verificationer för alla transaktioner som sker. och dom får en specifikation på allt.
precis som det står på en pappers faktura! och har även tänkt att använda dom i redovisningar till RSV..
har redan pratat med dom om detta.
det var helt okej att "tjuv starta" som jag gjorde för några månader sedan.

/mvh dennis holm
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-07, 14:32 #43
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
Citat:
Men knappt April är väl bra nog för 2.6 på en server? Det kommer ju fortfarande bugfixar på 2.4 kärnan, 2.4.24-1 kom iförrgår (tror jag). Är det något speciellt som gör att du vill köra 2.6 framför 2.4?
Jag hade hoppts på det i alla fall. Den främsta anledningen att jag vill köra 2.6 är att det ha fullt stöd för P4:as Hyper Threading. Men annars är det ju så enormt mycket som ändrats i 2.6 att det vore skönt att köra det med en gång. En liten kul grej som jag kom på nu med 2.6:an är att man kan sänka hastigheten på CPU:n. Vore lite kul att se hur bra burken klarar sig om man sänker hastigheten. Då kan man ta reda på hur långt från bristningsgränsen man suger ur den. Fast det märker man ju såklart på andra sätt ändå...
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-07, 17:26 #44
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
Citat:
Har du kollat med Port80? Har själv inte erfarenhet av men har hört gott om dom från vissa håll.
Dom vill ha 3000:- per månad för 20GB transfer. Jag kan inte motivera Port80 mit Webcows nästan 10 gånger lägre avgift.

Garanterad 128kbit/sek hos FSdata utan UPS och endast 2U i ett rack går på 975:- per månad. Vill man ha 1mbit garanterat får man slänga på 3200:- på månadsbetalningen. Inte så atraktivt det heller. Just nu känns Webcows som himelriket för min framtida burk.
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-07, 17:53 #45
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Möjligen att WebCows har 10 gånger bättre pris, men Port80 har fruktansvärt mycket bättre linor och kopplingar till knytpunkter än WebCows har, tänk på att dom ligger 23 mil in i landet ifrån stamnätet efter kusten...

(ja, jag ligger på Port80, har 20mil till webcows och har valt bort dom p.g.a deras taskiga peering)
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-11, 15:43 #46
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Citat:
Originally posted by Decibel@Jan 7 2004, 15:53
Möjligen att WebCows har 10 gånger bättre pris, men Port80 har fruktansvärt mycket bättre linor och kopplingar till knytpunkter än WebCows har, tänk på att dom ligger 23 mil in i landet ifrån stamnätet efter kusten...

(ja, jag ligger på Port80, har 20mil till webcows och har valt bort dom p.g.a deras taskiga peering)
jag håller helt klart med. port80 servrar jag har varit i kontakt med är avsevärt mycket snabbare!

så man får väga kostnad och kvalitet och prioritera det som är viktigast och vad man känner att man har råd med!

mvh dennis
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-15, 03:28 #47
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Finns det inga bra ställe med lägre priser, tex Danmark ska man ha hört har rätt billig bandbredd och peeringen därifrån kan väl inte vara allt för kass ?
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-16, 15:25 #48
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Citat:
Originally posted by cosmos@Jan 15 2004, 01:28
Finns det inga bra ställe med lägre priser, tex Danmark ska man ha hört har rätt billig bandbredd och peeringen därifrån kan väl inte vara allt för kass ?
hittar du eller någon annan ett bra ställe i europa, föredrags vis i skandinavien.
så hör av er!
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-30, 04:05 #49
Gardell Gardell är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 20
Gardell Gardell är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 20
Citat:
Originally posted by Decibel@Jan 7 2004, 15:53
(ja, jag ligger på Port80, har 20mil till webcows och har valt bort dom p.g.a deras taskiga peering)
Hur mycket kostar det dig då?
Och är det du som driver gate9? Verkar schyst. Apropå det, vad är det för slags program som används för att kolla driftstörningar?

Hur som helst..
Är på jakt efter co-location jag också, webcows verkar vara bra. Mina tillgångar är väl inte alltför höga så 400gb's varianten verkar schyst hos dom.
Några som har nåt att säga om dom här?
Gardell är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-30, 13:17 #50
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Citat:
Ursprungligen postat av Gardell
Citat:
Ursprungligen postat av Decibel
(ja, jag ligger på Port80, har 20mil till webcows och har valt bort dom p.g.a deras taskiga peering)
Hur mycket kostar det dig då?
Och är det du som driver gate9? Verkar schyst. Apropå det, vad är det för slags program som används för att kolla driftstörningar?

Hur som helst..
Är på jakt efter co-location jag också, webcows verkar vara bra. Mina tillgångar är väl inte alltför höga så 400gb's varianten verkar schyst hos dom.
Några som har nåt att säga om dom här?
Vad det kostar mig är inget jag går in på, har många servrar där så jag har lite annan prisbild än om man köper en maskin. Jag äger dessutom mina servrar, jag hyr dom inte.

Jag är VD @ Gate9 yes, vi använder egenutvecklade script och program som har koll på servrarna, även larmsystemen.


Webcows fungerar säkerligen ypperligt att börja med, när kraven och besöken ökar så finns nog pengar att "uppgradera" sig för också
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017