Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Nytt community

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-02-28, 07:06 #1
spider spider är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2006
Nykomling

Har precis startat ett webbcommunity för folk som arbetare i projekt, mest för att testa men nu funderar jag om det finns som vanligt finns ett ton liknande siter. Någon som vet några? Sen undrar jag också ur skjutton man drar folk till en site (mer än mun-till-mun metoden) utan några som helst pengar?
spider är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-28, 07:41 #2
Vikarien Vikarien är inte uppkopplad
Medlem

Vikarien Vikarien är inte uppkopplad
Medlem

1) du kanske skall kolla på nätet
2) sökmotorsoptimerar
Vikarien är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-28, 09:22 #3
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2003
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar

Reg.datum: Dec 2003
Projektplatsen.se (projectplace.com) är en sajt för att styra sina projekt från. Dom har en del tunga kunder.
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-28, 11:02 #4
SamuelBs avatar
SamuelB SamuelB är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2004
Nykomling
SamuelBs avatar

Projectplace.com är nog rätt mycket mer än en community så om det är mespider sajten du tänkte använda så tror jag du är på väg att göra nåt annat än projectplace (men jag kanske är lite partisk). En hög-kvalitets sajt där du kan diskuttera projektmodeller och sånt finns säkert en del som kan vara intresserade av. Kan väl vara vettigt att försöka samarbeta med de stora modell-tillverkarna i sverige och försöka länka ihop din sajt med dem.. finns väl några olika, dsdbm, props, pps osv...

Ta gärna och testa projectplace, går bra att skapa ett konto och köra ett gratis testprojekt där om du är nyfiken på vad som går göra.

Mvh Samuel
SamuelB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-28, 13:14 #5
Nykomling

Nykomling

Precis som Samuel säger är Projektplatsen.se något helt annat än vad jag med mespider siten är ute efter, projektplatsen är ett verktyg för att arbeta i projekt. Av det som jag sett är det ett väldigt intressant och användbart verktyg, speciellt eftersom det är webbaserat och man därför kan komma åt informationen överallt. Sen kan det vara något känsligt att lägga upp alla sina dokument på ett annat företags server och inte sin egen, dock har förmodligen dom större säkerhet än vad man själv har.

Vad jag vill skapa är mer ett forum där man kan diskutera de olika modellerna/metoderna och ladda hem lite information om dessa så man lättare kan navigera i projekt djungeln, ta fram vilken modell eller metod som passar bäst för det man arbetar med. Att sammarbeta med de stora modelltillverkarna är en jätte intressant ideé och jag ska absolut kolla vilka möjligheter som finns. Det jag egentligen var ute efter med mitt inlägg var att kolla av konkurransen, har haft väldiga problem att hitta liknande siter.
spider är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-02, 16:21 #6
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Leta efter hemsidor som länkar till projektplatsen. De sidorna kanske även länkar till andra projektsajter och på det viset kanske du hittar dina kollegor! :-)

Jag tror nog att det kan finnas en marknad för dig. Mig veterligen finns det inte så många stora aktörer på marknaden inom just detta området idag.

Nu tänker jag på annonser och redaktionell text som jag har läst i bland annat Computer Sweden. Förresten, deras arkiv kanske du också ska titta igenom?
Eclipse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-09, 14:23 #7
SamuelBs avatar
Nykomling

Nykomling
SamuelBs avatar

Citat:
Originally posted by spider@Feb 28 2006, 14:14
Precis som Samuel säger är Projektplatsen.se något helt annat än vad jag med mespider siten är ute efter, projektplatsen är ett verktyg för att arbeta i projekt. Av det som jag sett är det ett väldigt intressant och användbart verktyg, speciellt eftersom det är webbaserat och man därför kan komma åt informationen överallt. Sen kan det vara något känsligt att lägga upp alla sina dokument på ett annat företags server och inte sin egen, dock har förmodligen dom större säkerhet än vad man själv har.

Vad jag vill skapa är mer ett forum där man kan diskutera de olika modellerna/metoderna och ladda hem lite information om dessa så man lättare kan navigera i projekt djungeln, ta fram vilken modell eller metod som passar bäst för det man arbetar med. Att sammarbeta med de stora modelltillverkarna är en jätte intressant ideé och jag ska absolut kolla vilka möjligheter som finns. Det jag egentligen var ute efter med mitt inlägg var att kolla av konkurransen, har haft väldiga problem att hitta liknande siter.
Ja säkerheten är det inget fel på, allt krypteras, trafik och även dokumentlagring. Inte ens administratörerna som sköter om diskarna har möjlighet att läsa filer på diskarna. Mer än man kan säga om sin egna hårddisk i de flesta fall... och backupperna på den egna "säkra" hårddisken ska vi väl inte ens börja tala om.

// S
SamuelB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017