FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har ett inloggningssystem där endast admin kan lägga till nya användare i ASP.
Jag har ställt in installningar.asp följande: Kod:
<% strAnvandarnamn = "Admin" strLosenord = "Losenord" strDatabas = Server.MapPath("login.mdb") strInloggadfil = "index.asp" strUtloggadfil = "default.asp" strEjinloggadfil = "default.asp" %> Men när man loggar in i administrationen och kollar inloggningarna så står det att den medlemmen som jag testat att logga in med har loggat in tex 3 gånger. Och jag kanske har testat att logga in 3 gånger så det stämmer ju. Men jag kommer inte till index sidan! Vad är problemet tro? Koden i login.asp är följande: Kod:
<!--#Include file="installningar.asp"--> <% If Request.QueryString("do") = "" Then %><style type="text/css"> <!-- body,td,th { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; } a:link { color: #006699; text-decoration: underline; } a:visited { text-decoration: underline; color: #006699; } a:hover { text-decoration: none; color: #003366; } a:active { text-decoration: underline; color: #003366; } --> </style> <p><strong>Logga in</strong></p> <form method="post" action="login.asp?do=login" name="login" onSubmit="return formcheck();"> Användarnamn:<br> <input type="text" name="anvandarnamn"><br> <br> Lösenord:<br> <input type="password" name="losenord"><br> <br> <input type="submit" value="Logga in"> <% If Request.QueryString("meddela") = "loginfel" Then %> <br><br> Felaktiga användaruppgifter <% End If %> </form> <p> <% End If %> <% If Request.QueryString("do") = "login" Then Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") objConn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ="& strDatabas Set RS = objConn.Execute("SELECT id,inloggningar FROM anvandare WHERE anvandarnamn = '"&Replace(Request.Form("anvandarnamn"),"'","''")&"' AND losenord = '"&Replace(Request.Form("losenord"),"'","''")&"' ") If not RS.Eof Then Dim inloggningar inloggningar = RS("inloggningar") + 1 session("login") = "ok" objConn.Execute("UPDATE anvandare SET inloggningar = "&inloggningar&" WHERE id = "&RS("id")&" ") Response.Redirect(strInloggadfil) Else Response.Redirect("?meddela=loginfel") End If RS.close : Set RS = Nothing objConn.close : Set objConn = Nothing End If If Request.QueryString("do") = "loggaut" Then Session.Abandon() Response.Redirect(strUtloggadfil) End If %> </p> |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|