FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej,
Jag skissar lite på visitkort och fick insperation igenom Andreas Markdalens arbete. ![]() Jag vill ha en logotyp på baksidan av kortet, i den stilen som på bilden. Vilka trycker det, vad kallas det och vad kan det kosta? På ena sidan ska det alltså vara ungefär som på bilden, och på andra sidan ska det vara ett klassiskt visitkort. Tack på förhand! Kristoffer |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
De visitikortet är tryckt med "lack tryck"
Är osäker på om det kallas för just det, vanligast är att man efterbehandlar med lack. Det finns oändligt med varianter på lacker, allt från det som visas på bilden till lacker som ändrar färg när man tar på den. Söker du på "uv-lack" eller "lack tryck" hittar du en del företag. En start iallafall.. Dock är det generellt sett ganska dyrt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Prova att sök på ordet relieftryck ihop med ordet tryckeri så kommer du nog hitta något som passar.
För visst är trycket upphöjt? Edit: prägling kan du också söka på ihop med tryckeri |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vete sjutton om just det kortet är präglat.
Jag tycker det ser ut som bara lack. Men visst har du rätt i att prägling/relieftryck + lack är en vanlig kombination ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men om du präglar kommer det synas på den sidan som den vanliga texten står på (kanske inte så snyggt!!)
Jag skulle trycka liknande och min tryckare sa att det inte va så avancerat men tog lite extra tid så jag skulle få betala 2;- ex.moms/kort tror jag det va. jag tryckte i alla fall inte med det! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Eller så trycker man kortet i två delar som limmas om man vill ha relief bara på ena sidan.... Gissar att det kostar multum dock.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
kan ju tipsa om www.printoffer.com om inte du känner till den sedan innan =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|