FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Hej, jag är ny här.
|
Har sett uppgifter på att flashsplayer har större spridning än windows media player och fungerar bra på både mac och pc. För att streama i flash skall dina .mov och .wmv filmer konverteras till .flv format (flash video) och detta skall kunna göras med ett konverteringsverktyg inom Flash 8.
För att använda progressive download så krävs ingen speciell flash server. För verklig streaming så krävs det en flash communication server (attans dyr), eller att man anlitar en flash streaming video service. Någon som har bra tips på flash video streaming service till bra pris? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om det bara är dessa två du väljer mellan så röstar jag för Flash alla gånger. Stort ush för att kräva att användarna kör Windows. Dessutom har du inget val för vad du ska köra för OS på servern om du väljer Windows Media-köret, men det verker inte vara något problem för dig just nu.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag streamade en 50 meg stor film genom flash på en tidigare sida som jag gjorde... servern var inte ovanligt snabb, och den drog igång direkt och spelade hela vägen igenom.
Att lägga in den i Flash var bland det enklaste jag gjort... googlade på typ streaming video flash och kopierade kod rakt av från Macromedias egna exempel. Det enda som var lite jobbigt var att filen var tvungen att vara .flv och det kan ju ta ett par minuter att koda om. Provade dessutom på en mängd olika anslutningar och datorer (för att kolla om processorn spelade roll för streamen) och det var inga problem nånstans. Flash hela vägen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur är det med Darwin då?
http://developer.apple.com/opensourc...ing/index.html Någon som testat denna open source-variant från Apple och kan komma med smarta idéer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Darwin funkar skitbra, min polare som kör www.article19.co.uk streamar quicktime genom Darwin, och det går av bara farten... problemet är ju att man måste ha quicktime, och det är betydligt färre som har det installerat (och det är jobbigare installation) än vad det är folk som har flash...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|