FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Tänkte höra här om någon har en idé varför jag får Response Code: HTTP/1.1 404 på en fungerade sajt , sajten laddas och alla sidor visas, när jag kollar server headers med olika SEO tools. Även i serverloggarna kan jag se att 404 koden loggas. Här kan jag också se att felet loggas även när jag browsar sidan med FF och IE. När jag sedan provar med en annan domän på samma server får jag Response Code: HTTP/1.1 200. Och det är ju så det ska vara om jag får bestämma. Som sagt om någon har en idé tar jag tacksamt emot dessa. //ProjectZ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En del har implementerat en egen variant av mod_rewrite mha en egen 404-handler.
Ex: www.domän.se/article.42 översätts till: www.domän.se/some_script?article=42 Om de dessutom inte sätter om statuskoden kommer sidan visas korrekt, men med HTTP status 404. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag tror att du har alldeles rätt.
Sajten i fråga kör Joomla. Efter en uppgradering från 1.0.5 till 1.0.7 försvann problemet. Jag har kollat på filerna och .htaccess filen är uppdaterad så troligen var problemet att översättningen inte fungerade som den skulle. Tyvärr är jag alldeles för okunnig i detta ämne så jag kan inte utveckla vad som för ändrats. Tack för din input Eg0master //ProjectZ |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|