FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Är nybörjare vad gäller sökmotorsoptimering och har nu en säkerligen enkel fråga? Är det någon som kan svara på hur många ord som bör ingå i webbsidans titel? Är det korrekt att man inte behöver skriva exempelvis sitt företagsnamn om namnet ändå finns i webbadressen? Som i vårt fall: Företaget heter MP Engineering och webbadressen är www.mpengineering.se. Bör man istället använda utrymmet för att skriva så många sökord som möjligt? Tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Du ska inte skriva så många sökord som möjligt. Använd titeln till att skriva en bra titel på sidan där kanske 1-2 sökord ingår som är relevant för just den sida du är på.
Max 60 tecken i titeln är en bra utgångspunkt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
VIP
|
Hur många ord du "bör ha" beror på vad du vill uppnå.. och hur din sida ser ut. Samt vilka nyckelord som finns i din text, så ser jag det i alla fall.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
ju fler ord du har desto mindre relevans for varje ord
satsa istallet pa 2-3 ord per titel och byt titel pa varje sida |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
DU ska INTE ha ditt företagsnamn i varje sidas titel då det kan tolkas som upprepning vilket är negativt för sökmotorerna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu verkar det ju råda delade meningar om en sidas titel.
Titeln skall inte spammas med sökord, tänk på att människor skall läsa vad som står där när de hittar sidan i serpen. Skriv titeln så tydligt som möjligt, med de viktigaste sökorden i början på titeln (ju tidigare ett ord förekommer, desto större vikt får det). Företagsnamnet kan man gärna ha med. Använd 2 sökord i titeln, avsluta gärna med företagsnamnet. Om mpengineering erbjuder tjänster inom fastighetsförvaltning och trappstädning så kan titeln se ut såhär: Fastighetsförvaltning och trappstädning - mpengineering.se Skriv sedan en description som innehåller alla ord från titeln. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag är mer intresserad av titlar som lyder likt: Hjobla AB - Webbhotell, webbhosting, domännamn, billigt, co-location. Dvs. att man får se företagsnamnet först. Men det är kanske bara jag. Jag tror inte att om man börjar med företagsnament på alla sidor att det skulle räknas som upprepning. Är mer eller mindre standard. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Såklart man ska ha med företagsnamnet. Har för övrigt inte hört att det ska vara negativt. Som ric säger är det ju oerhört irriterande när man söker efter något och bara får "spam"-rubriker. Att skriva företagsnamnet inger ett förtroende för den som söker att "Vi står för den här sidan, oss kan du lita på". Till och med Google har med sitt namn på varje sida på Google.com
Edit: Sedan tror jag att Intet har blandat ihop det hela med upprepningar i samma titel, t.ex. "Gratis webbhotell, billigt webbhotell, köp webbhotell" där ordet webbhotell är upprepat och det är negativt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fast det är bättre att sätta namnet sist i titeln. Vilket inte heller stör läsbarheten, ju tidigare i titeln ett ord kommer desto större relevans anser Google att det har.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|