FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
I ett av mina forum är där en konkurrent som skickat PM till alla medlemmarna, vad rekomenderar ni att man gör åt detta? Kan man anmäla det till någonstanns?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är väl inte olagligt? Eller är det de?
IP-banna personen och uppmana medlemmarna att bortse från meddelandet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är det inte så att oönskad reklam via elektroniska meddelanden klassade som spamm?
Jag har serverlog, tidpunkt och serverlogg. hade gärna anmält det om jag kunnat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Finns en bra sida om det på Konsumentverket/KO. Finns även länkar där hur man anmäler med mera.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu vet jag inte hur PM systemet fungerar.. men i framtiden kanske ni kan ändra det så att man inte når alla medlemmar på med PM om det går, kanske som att admin måste godkänna sådana utskick.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Dock en lösning kanske är att göra så en person endast kan skicka till X personer innom en viss tid eller kanske blockera pm med vissa sökord/sida konkurent har. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ska fixa nån gränns, så man inte kan skicka exakt samma meddelande till x antal personer på x tid.. Får se vad jag sätter de olika x:en till bara.
Men tack för hjälpen, verkar inte vara olagligt enligt den sidan, det gäller enbart email. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|