FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hejsan alla glada.
Jag har ett irreterande problem och jag vet inte riktigt hur jag ska lösa de. Jag körde en gammal version av MySQL V3 förr, men efter att ha haft problem med ÅÄÖ i en överföring av en databas upgraderade jag till MySQL version 4.1.18, och där började problemet. Så problemet är egentligen bara, vet nån snäll mäniska vart man hittar mod_auth_mysql installationen för Fedora Core 2, som passar med den versionen av MySQL servern? Tackar på förhand.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nu är jag inte hemma på Fedora och RPM men tycker din fråga verkar konstig ändå. Om du behöver nyare verision så installera nyare. Om det inte finns så får du skita i pakethanteraren och installera manuelt iställt. Hsh så är det nog endast hanteringen av lösenord som mod_auth_mysql inte klarar av. Se till att du använder gamla lösenord (använd MySQL-funktionen OLD_PASSWORD() istället för PASSWORD() när du genererar lösenord). Du kan göra det automatiskt genom att lägga in följande rad i my.cnf:
set_variable = old_passwords=1 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nä jag är inte så hemma på RPM heller
![]() Jag får ta och installera den på den vanliga hedliga vägen så löser sig nog problemet, men jag tackar endå för svaret.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|