Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Aktieutdelning från mitt AB, deklarera och skatta?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-02-07, 17:45 #11
henkealf henkealf är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
henkealf henkealf är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by DFT@Feb 7 2006, 14:32

Den är rätt såvitt jag kan se. Jag har just nu inte %-satserna för förra årets godkännda utdelning så huruvida den sparade utdelningen är rätt eller ej svarar jag inte för. Antar dock att du bör ha läst av siffrorna från förra årets deklaration så då ska det ju vara riktigt.
Jag använde 11,71 och 3,30 % för 2004 års gränsbelopp respektive lättnadsbelopp,
vilka jag hittade på nätet.
Du ska ha stort tack för hjälpen med detta!
henkealf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-07, 18:50 #12
DFT DFT är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
DFT DFT är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av henkealf
Citat:
Ursprungligen postat av DFT
Den är rätt såvitt jag kan se. Jag har just nu inte %-satserna för förra årets godkännda utdelning så huruvida den sparade utdelningen är rätt eller ej svarar jag inte för. Antar dock att du bör ha läst av siffrorna från förra årets deklaration så då ska det ju vara riktigt.
Jag använde 11,71 och 3,30 % för 2004 års gränsbelopp respektive lättnadsbelopp,
vilka jag hittade på nätet.
Du ska ha stort tack för hjälpen med detta!
Hittade på nätet!! Har du inte deklarerat K10:an ifjol?? Det ska du alltid göra om du är delägare i ett AB, det är inte bara de år man verkligen tar ut utdelningen eller säljer som denna bilaga ska in.

Vad jag vet så gör alla revisorer denna bilaga till sina "bolag", det är bara om man som jag säger till att de INTE ska göra den som de låter bli. Jag tycker det är fullständigt onödigt att mina klienter ska betala revisorsarvode för den tiden det tar att fylla i denna (även om det inte är mer än 15 min) när jag ändå ska göra allt annat med deras och bolagets deklarationer. Nu beror ju det naturligtvis på vem som gör bokslutet och deklarationerna i övrigt, betalar man dyra pengar till en revisor för detta så måste man ju naturligtvis också få även K10:an gjord av denne.
DFT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017