FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej, fick nu en ny dator och den här gången vill jag inte slita på den som jag brukar. Vad är det man ska tänka på när man använder den hemma? Ska man låta batteriet sitta i datorn när man inte använder den, eller ska man plocka ut den för att inte slita ut den? Några mer tips?
/David |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Värsta stlitaget enligt vissa batterirekondare är kontinuerlig laddning av batterier, man sölar ur dom och får ingen juice kvar till slut.
Jag kör min laptop utan batteri när jag sitter vid skrivbordet eller där jag har uttag för ström och det inte stör för mycket. Vissa bärbara klarar inte det, men det går att prova. Batteriet i sig är inte skadligt att ha i längre stunder i datorn när du inte använder den, dras kanske lite krypström men inget som påverkar kvalitén, om vi inte pratar halvår eller liknande. Underhålls ladda ofta, använd burken till sista juicedroppen, stäng av och låt ladda 2-3 timmar. Sen vet jag inte om mina tips är 100%, dock fungerar det på min bärbara som ännu håller batteritid enligt specifikationen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
så är det generellt för alla batterier. låt dom alltid laddas ur helt innan ni laddar igen och ladda då fullt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Och hur fungerar detta för de alldeles för många bärbara där man inte på något lätt sätt kan ta loss batteriet? Då laddar man ju konstant...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|