FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
metrosexuell.se
ett bud på 1000 kr... ja, nej eller jasså? Är det bra eller dåligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
VIP
|
beror ju på vad du hade tänkt göra med domänen? ordet är väl ok. du får fundera lite själv i vilket syfte du köpt domänen och ifall detta pris motiverar en försäljning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skulle nog avvakta lite grann, ev. ge ett motbud. Du har haft domänen i lite över ett år vad jag kan se, har du fått flera bud tidigare? Jag fick nyligen ett bud från Tyskland på domänen egosexuell.se och egosexuell.com som jag tackade nej till. Det budet låg på 1500 Euro. Sexuell är samma ord både på tyska och på svenska vad jag förstår, och tyskar är ökända för att vara på hugget och väldigt köpvilliga när det gäller domännamn. Ett litet tips: Prova att parkera den på Sedo som tyskspråkig, då får du större respons.
Hur du än gör... Lycka till med domänen! /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Försök att kolla upp personen lite, varitfrån skickades budet, osv.
Så får du ju en lite större syn på personen/företaget och kan höja ett motbud efter det. Själv var jag dum nog och accepterade en deal rakt på telefon, kunde ju fått ut mer. Vilket jag aldrig kommer få veta. I detta fall fick jag 2000kr för en domän jag tänkte låta gå ut, så medvetet förlorade jag inget. Men även som pitbull skriver, är de villiga och om pengarna finns så.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Egosexuell for 1500 euro sälj helt klart, men kontra först med ett högre pris.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det känns som att det är mycket jobb för en tusenlapp. Men det kanske bara jag som har blivit lat på ålderns höst? Annars kan du alltid föreslå till köparen att du säljer domänen för 1000 kr + överlåtelseavgiften som han/hon står för. Sedan tar du betalt per timme av köparen för att hantera själva överföringen. Jag märker att det är dags att krypa till kojs nu, ursäkta svamlet... -_- /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
1000 kr för 10 minuters jobb med att fylla i blanketter och faxa iväg dem till köparen är väl inte så farligt?
Köparen får väl sedan kontakta vilket ombud som helst.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
1000 kr är ju inte för själva jobbet, utan snarare i förhållande till vad man skulle använt domänen till i annat fall.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|