Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Varning för www.domangruppen.se, domänkapningar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-01-27, 09:11 #1
Patrik Hs avatar
Patrik H Patrik H är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Medlem
Patrik Hs avatar

Vill bara varna för ett företag som nyss ringde mig www.domangruppen.se och ville varna mig för att de hade fått bokningar på våra domäner (bl.a företagsnamn) på org, info och alla de andra från något estniskt företag och innan de genomförde beställningen så hade dom som policy att kontakta oss så att vi skulle kunna boka domänerna före det estniska företaget.

Det var en säljare som kallade sig Jim som sa att det var deras företagspolicy att kontakta svenska företag innan någon annan registrerade deras domäner. Men han påpekade samtidigt att det här var lite utanför deras normala rutiner att vara snäll och uppmärksamma oss på detta.

Därefter så sa han att vi kunde få domänen genom dom för 1995:- annars så var det överhängande risk att det estniska företaget skulle domänkapa våra webbplatser!

Tittar man på deras hemsida drar man naturligtvis slutsatsen att det här är deras säljtaktik, han påstod att de var en av de största domänföretagen i Sverige m.m.

Vet inte om man ska skratta eller gråta, men vill i alla fall uppmärksamma andra på detta oseriösa företag i branschen.
Patrik H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-27, 09:55 #2
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
Hade köpt domänerna hos någon billig registrar under tiden han var i luren och sen sagt "Tack för tipset. Jag har köpt dom nu"
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-27, 10:05 #3
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by hnn@Jan 27 2006, 09:55
Hade köpt domänerna hos någon billig registrar under tiden han var i luren och sen sagt Tack för tipset. Jag har köpt dom nu
Ja, för 9$ stycket..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-31, 08:51 #4
Patrik Hs avatar
Medlem

Medlem
Patrik Hs avatar

Citat:
Originally posted by hnn@Jan 27 2006, 10:55
Hade köpt domänerna hos någon billig registrar under tiden han var i luren och sen sagt "Tack för tipset. Jag har köpt dom nu"
Ja, jag gjorde faktiskt det, bad om att få återkomma och fixade registreringarna under tiden, tog hela bunten på en gång. Usch vilka oseriösa säljare det finns, att hota sådär borde vara olagligt!
Patrik H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017