FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Att fixa detta antingen direkt på själva sidan eller i en extern js-fil för Exploren funkar. Men hur gör man för att sllippa dessa markeringar för Firefox? Någon som vet? Går det för det första? /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vad är det du vill "blurra"? Jag kör med onclick="this.blur();" till länkar, vilket funkar fint i både IE och FX. Så onfocus bör fungera lika bra, beroende på vad du vill göra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vill få bort länkmarkeringen i Firefox.
Den markering det blir runt själva länken. Alltså på <a href-länken /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det funkar finfint för mig med onfocus="this.blur();" i FX för mig. Hur har du skrivit det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tänk på de som inte kan (eller vill) använda mus och tabbar fram genom navigeringen. De är beroende av fokus-markeringen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
På sidan, i koden anger jag:
Kod:
Besök <a href="http://www.sida.se" onFocus = "blur();">www.sida.se</a> Men om jag skriver i extern js-fil (enligt nedan) funkar det inte i Firefox men i Explorer. Kod:
function blured() { for (a in document.links) document.links[a].onfocus = document.links[a].blur; } if (document.all) { document.onmousedown = blured; } |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Detta borde fungera:
Kod:
function blured() { var myA = document.getElementsByTagName('a'); for(var i=0; i < myA.length; i++) { myA[i].onfocus = myA[i].blur; } } |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|