FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Ny sida uppstår.
Freshbot besöker den och tittar efter sidor som länkar till den. Nya sida får ingen PR förrän Deepbot har besökt den. Deepbot besöker den inte innan Freshbot besökt alla sidor som länkar till den nya sidan. Annars kan Deepbot inte utfärda ett PR-värde. Registreras sidan i en massa skräp kataloger som har låg prioritet för Freshbot tar det lång tid att bli Googlad? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Öh, nej Sandbox är ett filter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Reklam, länkar utåt, inlänkar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bland annat på sidans ålder och länktillväxt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag länkade från en av mina äldre sidor till en helt ny site jag gjort. Det tog några timmar sedan fanns förstasidan med i google. Nu vill jag länka från mina andra sidor och några kataloger, bla dmoz och sunet. Hur många inlänkar får man skaffa sig på en gång innan G blir misstänksam och kastar mej i sandlådan? PR på sidorna där inlänken hamnar är väl mellan 2-4 skulle jag tro. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sandbox är namnet på en teori som en del webmasters har skapat för att förklara fenomenet med att deras sidor ibörjan kan ha svårt att rankas bra. Det finns en del människor som helt förnekar att en särskild sandbox-implementation hos Google överhuvudtaget existerar - att det beror på andra faktorer som har biverkningen att nya sidor ibland drabbas av fenomenet. hans99 framlade helt enkelt en teori som kanske, om den skulle stämma, delvis kan förklara "sandbox-fenomenet". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Matt cutts säger själv följande:
"There are some things in the algorithm that may be perceived as a sandbox that doesn't apply to all industries." |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|