FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Det verkar som vissa köper domäner som fortfarande drar en del besökare. Man directar väl i så fall besökarna från domänen till sin egen. Vad kostar då domäner som ger runt en tusen besökare per dag? Är det billigare att köpa flera som genererar mindre?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det finns många som köper "gamla" domäner som fortfarande har trafik. Vill du sedan ha dessa besökare till din hemsida är det inget problem. Det är svårt att säga ett generellt pris för domäner med 1000 besökare per dag. Det beror helt på vilken typ av domän och vilken typ av trafik domänen i fråga har. Ofta hamnar de flesta av dessa domäner i auktion på exempelvis snapnames och där brukar priserna på bra domäner bli höga. Men om du har tur får du en hyfsad domän för $60. Svårare är det om du är ute efter svenska domäner med 1000 besökare per dag då det inte finns en uppsjö av dessa som folk låter förfalla.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tänk även på att ditt innehåll bör matcha det "tidigare" eller dylikt.
Jag tror de flesta skulle sluta återbesöka om de ser att det blivit skit av det hela. Skit för att det inte längre är super flashy games exempelvis. Men om det är typeins eller dylikt du tänker på så är det värt en del. 1000 per dag blir 29000 per månad och ctr på 3% samt 1kr klicket skulle ge 870kr i mån. Då är du förbi $60 på en månad osv.. Det är min tanke kring det hela nu på "morgnen" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för bra svar!
Jag har bara några följdfrågor också. För det första hur vet man att man att det verkligen är 1000 dagliga besökare när man köper domänen. Det finns säkert utdrag ur besöksstatistiken men finns det fler källor att kolla? Jag hade tänkt ha google ads på sidan, men det ska vara seriöst innehåll också. Riskerar man att bli bannad av google när man direktleder trafik såhär tror ni? Det är väl vad som kallas doorway pages, eller är det nån skillnad? Jag hörde nämligen att även företaget Jajja har fått kunder avstängda från google. Men det kanske krävs en större skala innan man riskerar något sånt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Enklaste vore ju om han lade upp en public-statistik.
Dvs så du ser vart besökarna är/går/ så de inte står: 4000 unika och ingen url. Så ser du om det stämmer, tar ett par dagar och avrunda upp det till 29 dagar (1månad) Andra har säkert fler förslag ![]() Men det kan ju fungera om du säger att du köper namnet om det är så mkt trafik Vågar dock inte svara på din andra fråga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
OKej..vart är det bästa stället att köpa gamla domäner?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vill gärna kunna söka på ett visst antal besökare domänen fortfarnade har kvar på stället där domänen säljs
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hat tittat på alla länkar och de flesta sidor med trafikuppgifter är webplatser som kostar tusentals dollar för en 1000 besökare per dag. Vart ska jag leta för att hitta dessa för runt 100$ nånting, jag vill ju bara ha trafiken inte webplatsen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
![]() |