Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

importera data från mysql och använda i annat scri

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-01-19, 01:15 #1
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Någon som vet ett bra php nyhetsbrev-script där man kan skicka till utvalda adresser och inte alla på en gång?

Problemet jag har nu är dels att det hinner bli server timeout eller nått innan jag hunnit skicka tilla alla medlemmar. Dels att om jag skickar till alla medlemmar samtidigt kommer sidans bandbredd på 300GB/mån ta slut på några dagar.

Just nu använder jag nyhetsbrev v 1.0 av richard design... har ca 1300 medlemmar...

Kan man flytta över adresserna som är lagrade i den gamla databasen till en ny och få det att funka till det nya scriptet?

Alternativt på något smidigt sätt få in allt i outlook?
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-19, 11:30 #2
oJones oJones är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2003
oJones oJones är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2003
Jag hoppas det inte anses vara reklam, i det fallet får moderatorerna gärna radera min post.

I vår mailserver har vi stöd för mailinglistor som du kan få tillgång till för en billig peng (de flesta webbhotell har säkerligen den här funktionen så prata med ditt webbhotell). Listan kan både importera e-postadresser via MySQL och/eller den interna listan. Finns även funktion för att automatiskt ta bort mottagare som mailet studsar hos (e-postadresser som inte finns osv).
I det fallet tar mailservern själv hand om utskicket och mailen får ingen script-timeout eller liknande.

Så prata med ditt webbhotell, hör av dig till oss eller installera en egen mailserver med stöd för funktionen. Vi kör MDaemon från ALT-n som vi varmt kan rekommendera.
oJones är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017