FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjenare.
Har nu en längre tid sett att på min sida www . Stubok . net så har antalet träffar från googelbot stigit hela tiden. Då är ju frågan vad kan man räkna som mycket och vad är lite när man pratar om antalet träffar? Finns det något speciell statistik eller liknande? någon som ens varit inne på denna tanke? Jag har genom "awstats" (från Webbhotellet) kommit fram till att för denna månad hittils har jag dryga 14040 träffar av googlebot fram till om med den 16. Vilket kort och gott borde bli besök var annan minut i snitt. Jag vet att jag tidigare dryge ett halvår tillbaka låg på ca 3500 besök/månad av googlebot. Vilket även är vad msnbot ligger på under en månad. Så vad kan man räkna min sida som, välbesökt eller icke välbesökt? Jag har svårt att få uppfattningen eftersom jag själv inte läst just någon jämförelse om detta, där för skulle det vara roligt att få svar på frågorna i början. Och varför inte några siffror från andra som anser att de har stora sidor och är välbesökta av googlebot. Tack för alla svar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Troligen är det inte vanliga Googlebot (Googlebot/2.1) utan Googles adsensesbot (Mediapartners-Google/2.1) som besöker dig så ofta. Det behövs för att kunna veta vad för annonser som skall visas på din sida.
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Nja. Har lite svårt att tro det, framförallt eftersom det även finns listat Googles adsensesbot i awstat. och den ligger på dryga 12000 träffa tills i går och samtidigt har googlebot ökat till 15200.
Vad jag själv fått till mig så är awstat ganska bra på att skilja på dem två, men visst kan ju ha fel... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
15 different robots* Hits Bandwidth
Googlebot 27677 505.09 MB Inktomi Slurp 13783 618.61 MB Unknown robot 11273 118.58 MB MSNBot 8944 210.20 MB Alexa (IA Archiver) 1325 48.54 MB Sådär ser mitt ut hittils |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
på sidan spelag ratis .nu har vi runt 100 träffar / dag, fördelat ganska lika på
Googlebot/2.1 (+http://www.google.com/bot.html) och Mozilla/5.0 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html). Vilket är konstigt. Varför hittar google oss med mozilla så ofta? Ngn med likannde? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|