FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Finns det något program som man kan se varifrån en IP adress kom.
Dvs jag annonserar på Adwords, någon klickar på min annons hamnar på min sida. Det jag kan se idag är att den IP adressen kom in, tidpunkt osv. Men det jag vill veta är om han kom in genom att han klickade på annonsen. Dvs jag vill skydda mig från någon som klickar 50ggr på mina annonser för att djävlas. Finns det något sådant bra promgram eller har någon gjort ett, där man kan spåra inkommande ip-adresser varifrån de kom in? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det borde gå koda något sådant, om han redan klickat 1 gång döljs annonsen för han.
Du kan inte se så mycket om en IP mer än vilken ISP eller vilket företag som har den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja men det är ju inte jag som styr Google Adwords, jag vill se om IP-et kom in från ett klick eller från en direktslagning eller länk.
Det andra går att göra det vet jag, det gör Blocket med sin annons visning, du ser inte samma annonser som en annan eftersom du redan sett den 20 ggr. TEX. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
För att identfiera en besökare finns det några olika parametrar att hålla reda på:
1) IP-adress vilket visar dator eller nät man kommer ifrån. Två användare bakom en brandvägg med NAT har samma externa IP-adress. 2) Refferer vilket i HTTP-requesten talar om vilken URL man länken besökaren klickade på fanns. Om det är Google är det en Google URL om det är en som skriver adressen direkt är den tom. 3) Sessions id för webläsaren (ASP, PHP etc) Dvs webserverns sett att hålla reda på samma webläsare. Om besökaren blockerar sessionscookies så funkar dock inte det. Dessa data kan man läsa ut miljövariablerna i det server-side språk man använder (ASP, PHP, PERL etc) Ingen av dem är helteckande och det finns brister med dem men om man använder sig av dem alla samt håller koll på tidsintervall mm så kan man få en hyfsad bild av det. Google exempelvis gör detta mer eller midre framgångsrikt om man använder Adwords. De "upptäcker" inte en användare som manuellt gör flera klick lite nu ock då men klarar av att stoppa automatiskt genererade i viss mån. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Så visas iaf mina besökare som klickat på adwords till min sajt. Den är alltså strängen: " ?ref_s1 " som beskriver en adwords annons. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
http://extremetracking.com/
Jag hittade det jag sökte här, dvs jag kan se om någon går in på annons. Jag ser om det är ett IP nummer som ofta kommer in via annons. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|