FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Behöver ett program som kan bevaka trafiken på/till/från en enklare server i windows som ligger i kontorsnätverket.
Man bör kunna se IP-adresser samt trafikmängd och ett sådant program borde väl finnas som freeware. tips ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du vill alltså mäta trafiken från en Windows server?
Antingen kan du mäta trafiken på switchen om du har snmp eller installera Windows SNMP (Finns i server versionerna). Eller om du har finare switchar/router kan du använda netflow för ta fram exakt statistik per protokol etc. Sedan finns ju att du kan övervaka Windows (Prestanda kommer inte ihåg vad det heter nu i huvudet). Sedan lär det finnas många olika små progam för analysera trafiken, räcker igentligen med simpel sniffer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är windows XP pro med EasyPHP som drar igång en Apache-server
som vi testar hemsidor/databaser på som jag vill kunna titta på trafiken till och från. Även som en säkerhetsgrejj kunna se så ingen dator utifrån försöker ansluta etc. så nån typ av sniffer är vad jag är ute efter .. helst freeware! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ethereal är en bra och fri, finns både till Windows / Linux etc.
Dock får du ingen fin statistik över trafik med fina grafer, men den gör det den ska sniffa trafik och det är den bra på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du inte använder datorn personligen utan vill se vad den drar själv så rekommenderar jag bandwidthmonitorpro.com
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|