FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo tack, skulle ju vilja försöka använda IE 6 på en 486:a.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Ena stunden säger han att IE går att köra på en 486/66, nästa stund hävdar han att IE på XP med SP2 är lika säker som FX. Jag tror inte att det går att köra den versionen på en 486/66, så antingen är IE inte lika säker eller så har den högre systemkrav... /Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ja de ser bra ut på papperet, men man kanse ska kolla lite i verkligheten hur de funkar...
Visst är inte FF den bästa browsen i världen, men att påstå att IE är bättre är en skam. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
en sak jag avskyr är allt detta tjat kring Firefox. Eftersom de är den enda (gratis)konkurrenten till microsoft och givetvis, ALLA HATAR MICROSOFT, så måste alla köra den och göra reklam för den. Firefox är skit enligt min åsikt. Verkligen riktig skit. Jag har gjort timmar långa tester mellan de båda browsrarna och verkligen INSETT att det är kvalité skillnad på dessa program, firefox är en gullig uppstickare men oj så mycket ord och så lite verkstad. AVANT BROWSER rekomenderar jag, den är tuff och borde ges en chans. FRUKTANSVÄRT snabbt går det med AVANT.
det är bara min åsikt Gott nytt år Gubbar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Själv är jag helt såld på Firefox och tycker det är jobbigt varje gång jag är hos någon som inte har Fx installerad så jag måste använda IE. Får man fråga vilken version av Fx du testade och vad det det är som du inte gillar med den? För att få upp hastigheten på Fx finns det en extension som heter Fasterfox. Anledningen jag använder Fx är att jag tycker den är den bästa webbläsaren totalt sätt. Men att den är opensource tycker jag är mycket skönt. Det betyder att jag kan påverka den webbläsaren jag använder om jag vill. Nu har jag inte haft någon anledning till att göra det med Fx men däremot till Thunderbird har jag bidragit med en patch samt gjort några extensions för att göra den så den passar mig ännu mer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vilket innebär att alla säkerhetshål som finns i MSIE finns i AvantBrowser också. Den använder MSIE's motor, då kan man inte påverka varken säkerhet eller hastighet. Visserligen är inte Fx den mest ultimata webläsaren, men enligt mig så är det just nu den bästa för mig. Opera har jag provat på mycket. Från version 4 och har aldrig gillat den. Firefox har jag använt sedan version 0.5 då den hette Phoenix. Firefox har en relativt kraftig bugg, memoryleak. https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=249469 Vad förväntar man sig? Alla program har buggar mer eller mindre. Skulle bli förvånad om jag använde ett program som är helt utan buggar. Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Men nu kanske vi inte ska göra det här till en flamethread, vi kör med fakta istället. ![]() /Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
+ Härligt att någon kommer med en lista över fakta
- Trots den vetenskapliga approachen en väldigt partisk sida Men bra initiativ... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|