FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej
Tänkte kolla med er angående sökmotorer i tex ryssland, lettland, polen osv. Vad används, vad finns det för lokala alternativ, vad tycker ni om dom? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
I polen är det största www.onet.pl dock använder de google rätt mycket oxå
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
i ryssland används yandex.ru (även ya.ru praktiskt!), som står för ca 50% av marknaden verkar det som, så det är den absolut viktigaste sökmotorn. SEn finns rambler.ru och aport.ru, något mindre. Google är inte alls lika vanligt när det gäller runet, dock använder många google för att söka på engelska.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det där är ganska roligt... Jag hade en kund som bad mig hjälpa han att komma in på den polska marknaden, där gällde det bara information från min sida. Kunden berättade att han köpte sökmotoroptimering av ett svenskt, större SEO, han blev utlovad topplacering på de polska största sökmotorerna.. Jag bad han bara fråga vilka sökmotorer han kommer högst upp på... Det visade sig att de inte hade en aning om vart de skulle placera han, trots att han betalade rätt mycket pengar
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Validating
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Kan tyvärr inte skryta med att vi är experter på dessa marknader och när det gäller sökmotoroptimering så har vi ett samarbete med Kalle Blomkvist (på digimedia) som definitivt inte är okänd på marknaden. Han jobbar med site-innehåll och kan utbilda folk också. Vi som ställde frågan är mest experter på Nordiska marknaden och Sponsrade länkar i första hand. Anledningen till att vi ställde frågan till er i detta forumet är att en hel del av er har med största sannolikhet större kunskaper inom dessa marknader. Vi är dock intresserade av att lära oss. Ni andra, tack för hjälpen. Den är väldigt välkommen |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|