FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Nykomling
|
Att konkurrera med AdSense är givetvis svårt. Det ligger så att säga i marknadens natur.
Jag bedömer att intresset för min idé är lågt här på WN. Om vi vänder på det hela och frågar såhär då; hur mycket ska en liten nystartad sajt minimum dra in per månad på säg 200 unika ip-besök per dag? Mina egna inkomster genom AdSense och TD är idag försvinnande små, rent av löjliga. I det perspektivet känns betalda om än billiga annonser som ett bra alternativ för den lilla sajten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Nykomling
|
Håller till fullo med Conth, "minsta misstanke om missbruk..." fungerar inte. Däremot skulle jag föreslå någon form av varningssystem där man tillsammans kan reda ut vad som föranleder misstankarna om missbruk.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tror att enda sättet att få in annonspengar för imp är att sluta egna avtal med kunderna, där kunden ser ett exponeringsvärde på just din sida...
Min erfarenhet är att 200 unika i princip inte ger några intäkter alls (om sidan inte är hårt nischad mot en väldigt specifik publik med relevanta erbjudanden för just dessa besökare...) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag menar bara att oavsett vilken väg du väljer är jag tveksam till att det finns några pengar att hämta om du har 200 unika.
Tror aldrig du skulle hitta annonsörer som skulle vilja betala mer än 1 öre per imp, varken direkt eller i ett nätverk, och du skulle då komma upp i 2 :- /dag. Knappast meningsfullt... Med 200 skulle det i så fall vara en nischad sida och då kan du använda t.ex TD och säkert få ett bättre resultat än 2 :-/dag |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|