FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Idag fick jag ett brev från TBA Media med texten "BRÅDSKANDE!" skrivet i rött på kuväret, det är nog en obetald faktura tänkte jag som genast öppnade brev och såg texten "PÅMINNELSE!" skrivet i stora bokstäver. Under denna text står det även "Du måste besvara detta brev även om du inte öskar något domännamn". Vid en närmare titt hittar jag ett antal domännamn som jag kanske(minns ej) har anmält intresse för, och diverse skyhöga priser, genast blir jag förbannad och ringer upp konstumetverket och förklarar situationen.
Konstumetverket tycker först att det verkar konstigt med alla dessa vilseledande uppmaningar att svara/läsa brevet och berättar om "domänskojare" osv.. Med lite kött på benen ringer jag upp tba och säger åt dem att jag inte är intesserad av deras bluffmakeri. :angry: Är jag ensamen om att få detta brev? http://www.x-term.se/~zoot/internet.se/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Fått nått liknande, känner igen de där rutorna. Minns inte om det stog påminnelse eller inte, jag slängde bara skiten efter att ha titta på det i kanske en halvminut.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
eftersom dom skickade med ett protofritt kuvert skickade jag tillbaka lappen d'r jag skrev att jag ej ;nskar sluta avtal med dom och att dom ska radera mina uppgifter.
Skumt f;retag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu är det ju iofs inte samma sak med en intresseanmälan som med att beställa något, men ändå.
Hur som helst, samma företag har skickat brev till både mig och flera av mina kunder där de påpekar att det är dags att betala för .eu-domäner (samma namn som man redan har som .se) utan någon som helst intresseanmälan från vår sida, har aldrig haft med dem att göra överhuvudtaget. Breven gav intryck av fakturor och det hävdades att det var viktigt att betala. Brydde mig inte om det, givetvis, men dom får väl förmodligen tyvärr in en hel del på det, kan jag tänka mig... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|