Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Starta företag i England

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-10-30, 14:15 #11
rawrez rawrez är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2005
rawrez rawrez är inte uppkopplad
Nykomling

Citat:
Originally posted by ConnyWesth@Aug 23 2005, 19:45
Det krävs givetvis en engelsk revisor för ett bolag i england! Om inte din revisor har denna behörighet i england vill säga...

Ska verksamheten bedrivas i england behöver företaget enbart betala skatt i england.
Det behövs ingen revisor i ett engelskt bolag förrän omsättningen kommer upp i £350000 per år. Man brukar däremot använda en revisor i alla fall för att göra årsbokslutet, men det är inte samma sak som en revision.
rawrez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-29, 11:48 #12
Spinns avatar
Spinn Spinn är inte uppkopplad
Medlem

Spinn Spinn är inte uppkopplad
Medlem
Spinns avatar

Citat:
Originally posted by jonny@Aug 23 2005, 23:24
Sedan kostar det inte 100 000 kr att bilda ett aktiebolag, du måste ha 100 000 kr som aktiekapital; men aktiekapitalet måste inte vara ett saldo på ett bankkonto. Du kan givetvis köpa inventarier som du behöver använda i din verskamhet för ditt aktiekapital.
Intressant! Det visste jag inte. Trodde man behövde ha 100 000 kr i mer eller mindre kontantform.

Är det mer man ska tänka på än att ha en aukt. revisor knuten till företaget om man har AB? Vad brukar detta kosta? Då blir det ju ytterligare en kostnad där. Men om man har en revisor som inte är auktoriserad men som sköter om allt, och sedan en auktoriserad som mest är till för att skriva på och kontrollera?
Spinn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-29, 13:07 #13
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Spinn
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Sedan kostar det inte 100 000 kr att bilda ett aktiebolag, du måste ha 100 000 kr som aktiekapital; men aktiekapitalet måste inte vara ett saldo på ett bankkonto. Du kan givetvis köpa inventarier som du behöver använda i din verskamhet för ditt aktiekapital.
Intressant Det visste jag inte. Trodde man behövde ha 100 000 kr i mer eller mindre kontantform.
Är det mer man ska tänka på än att ha en aukt. revisor knuten till företaget om man har AB? Vad brukar detta kosta? Då blir det ju ytterligare en kostnad där. Men om man har en revisor som inte är auktoriserad men som sköter om allt, och sedan en auktoriserad som mest är till för att skriva på och kontrollera?
Jag använder mig av en redovisningskonsult som är mycket kompetent och sköter om den löpande redovisningen. För mer avancerade frågor kan jag vända mig till revisorn.

Revisorn genomför sedan revisionen.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-30, 07:24 #14
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Spinn
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Intressant Det visste jag inte. Trodde man behövde ha 100 000 kr i mer eller mindre kontantform.
Men tänk på att du bör ha ett disponibelt kapital i alla fall. Börjar du AB´t med 100000sek i inventarier och gör ditt första inköp kan det bli knasigt. En kollega till mig startade bolag men kursade redan efter 2 inkomna fakturor...

Jaja, orsakerna till detta kan diskuteras i en annan tråd..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017