Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Betatest och feedback

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-11-26, 13:11 #11
Fredriks avatar
Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2003
Mycket flitig postare
Fredriks avatar

att grafiken inte ändras är inget vi kommer att lägga nått pulver på just nu. Det skall fixas vid ett senare skede. Att man kommer till startsidan vid byte till engelska har vi inte lyckats lösa ännu men det skall lösas!
Fredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-26, 20:33 #12
PKazes avatar
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem
PKazes avatar

Citat:
Originally posted by Fredrik@Nov 26 2005, 14:11
Att man kommer till startsidan vid byte till engelska har vi inte lyckats lösa ännu men det skall lösas
Det hade varit väldigt lätt att lösa om ni kört utan frames, så där har du en nackdel till med frames.

I övrigt ser det väldigt bra ut! Om än lite trångt, men det har väl mer att göra med tycke och smak.

/Peter
PKaze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-26, 20:43 #13
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av PKaze
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Att man kommer till startsidan vid byte till engelska har vi inte lyckats lösa ännu men det skall lösas
Det hade varit väldigt lätt att lösa om ni kört utan frames, så där har du en nackdel till med frames.
Är ju otroligt lätt att lösa även nu, t.ex. mha session-cookies.
Oläst 2005-11-28, 01:35 #14
Andreas Rönnqvist Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Andreas Rönnqvist Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad
Medlem

Min största tanke är att först och främst göra dig av med "opassande" reklam. Ska du ha reklamspottar med, ha bara med sådant som passar det ditt företag sysslar med. En jobbannons, en annons till studentsajter osv passar inte alls. Hur mycket tjänar du på sådana annonser och är det värt det att förstöra designen? Vissa annonser har färger som inte alls passar, vilket gör att sajten känns rörig.

Blinkande annonser drar också bort uppmärksamheten FORT från resten av sajten och min första reaktion var nästan att köra AdBlock på den för att den distraherade.

---

I "galleriet" från exempelvis Arvika 2005 skapar dina frames fina rullgardiner både i höjdled och sidled, antagligen på grund av reklamen längst ner. Återigen reklamproblem, men ngt borde göras åt detta, oavsett hur, ser inte bra ut.
Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-28, 07:09 #15
Eazts avatar
Eazt Eazt är inte uppkopplad
Flitig postare

Eazt Eazt är inte uppkopplad
Flitig postare
Eazts avatar

På det hela tycker jag att sidan var bra, dock tyckte jag att den förra designen var aningen snyggare.

Nu har jag bara kollat runt i menyerna lite och inte testat bokningssystemet. De tekniska uppdateringarna vet jag inget om, utan kommenterar endast designen.

Håller med andra personer i tråden om all reklam. Du säljer ju trots allt en tjänst, en vara, och då ska man inte behöva ha massa reklam över siten. Fast sen vet ju inte jag hur mycket du tjänar på reklamen, och om du drar in en del på annonserna förstår jag att du har kvar dem. Jag skulle nog låtit bannern till höger vara kvar och skrota de andra.

Summa summarum: ganska snygg site som är lättanvänd & enkel - men med relativt mycket störande reklam
Eazt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-28, 10:46 #16
Fredriks avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Fredriks avatar

Angående reklamen...egentligen har vi bara ett rent annonsformat 468x60. Resten av bannrarna kommer så fort det finns lite fler festivaler uppe som presenterat artister användas av dessa. Att det ligger annan reklam där just nu är mest utfyllnad. Att vi gör reklam för student.se skulle jag hävda är totalt rätt. Eftersom vår målgrupp är 16-25 och MYCKET studenter, sså samarbetar vi en del med student.se och kör tävlingar mm.

Men som sagt. När "reklamen" blir mer använd av våra egna arrangemang kommer man inte tänka på det som reklam!

/Fredrik

Angående galleriet, det var en liten bugg som var uppskrivet på första "attgöralistan" MEN, det vekar ha glömts bort..det fixar vi..tack för tipset!

/Fredrik
Fredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-29, 16:52 #17
Oskargol Oskargol är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2003
Oskargol Oskargol är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2003
Använder jag musens scrolhjul på översta bannern hoppar den upp och ner i firefox.
Oskargol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017