FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag har precis börjat annonsera via double och har fått offert från Tradedouble. Som jag ser på det så har jag en produkt som är av intresse i flera olika målgrupper. Jag har 1 beställning per 63 unika besökare. Och jag tror inte marknaden är mättad.... Double är inte så dyrt så det har jag råd att testa. Som jag förstått genom att läsa här på WN så är tradedoubler av större intresse för Affiliates. Men de vill ha 20.000:- i uppstart samt 5000:- per månad. Om jag betalar 40:- per sales så behöver jag 140 sales per månad via TD för att det ska vara lönsamt. Så till frågan.... Är detta möjligt? Är min sida intressant för affilitates? sidan det handlar om är www.dekaltrim.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om du har så bra conversion rate så kanske du tjänar på att annonsera på utan att betala/avslut? så titta även på google adwords om du inte redan använder det. //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag använder Adwords idag och tycker det är bra. Men har inte alls samma conversion rate på detta. 1 på 63 har jag räknat fram genom att ta antal unika per månad delat i antal beställningar. Anledningen till att jag valt Sales är att jag är lite orolig för alla fuskare.
Din idé om att få ihop ett eget litet affprog ska jag nog testa. Dock verkar det som om de flesta stora siter som är intressanta redan använder TD. Tyvärr. /Klas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Bara för att man har annonser från TD så är det väl inget som hindrar att man kör annonser från double/direkt från annonsör oxå? Genom att skipppa TD och lägga dom pengarna på t.ex högre ersättning till dina affiliates så borde det verkligen vara intressant. Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
När jag pratade med TD för 2 veckor sedan sa dem 15K i startup och 5K per månad... utan att jag ens hade börjat pruta på priset.
Verkar som att säljarna där jobbar på provision... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej!
En fråga bara.... Är det lagligt att sälja dessa varumärke? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Pruta på TD.. du kan säkert få bort startavgiften helt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag är intresserad av att köra en kampanj hos double men jag hittar inga prisuppgifter alls. Vad kostar det hos Double ungefär?
Vill inte maila dem och få 100 mail tillbaka med massor av säljare innan jag vet att jag har råd med detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Iranian: Jag har för mig att dem tar 500 kr/mån + 38% transaktionsavgift.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|