FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Citat:
![]() 2. Hur är det med Googles egen syn på intellektuell egendom? När frågade Google dig senast ifall det var okej att de chachade din webbsida? Har aldrig hänt. Du måste aktivt instruera sökroboten att du inte vill att webbsidan ska cachas, annars tar Google och lägger upp din webbsida på egen server, publikt, inklusive bilder. För att inte nämna projektet Google Print... ![]() Google saknar grunder att stämma en sådan här tjänst. Faktum är att ett sådant förfarande skulle vara att skjuta sig själv i foten. Det lever själva på att kommersialisera privatpersoners och företags information och redaktionella material - utan att fråga. De skulle kunna blocka åtkomsten från tjänsten - om de visste vem varifrån den kom. Men det vet de inte, i och med att en anonym proxy skickar era sökfrågor. :P ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Om jag var Google skulle jag
1 gå in på din sida, söka på "DJDJSJAJSJAKSKSKS" 2 kolla i nån databas vilket api-konto som gjorde sökningen. 3 stänga det kontot. dom kan säkert scripta det också om du skulle skaffa flera konton eller byta konton då och då ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kollar man i FAQ för Google API, så står det:
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
http://www.google.se/search?hl=sv&q=s%C3%B6kord&meta= Visa 100: http://www.google.se/search?hl=sv&q=s%C3%B6kord&meta=&num=100 Dvs. Lägg till &num=100 efter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vet inte om jag formulerade mig otydligt, men;
Jag undrar hur man får FLER än 100 resultat/sida (det är ju annars bara att gå in och ändra antal önskade resultat/sida under inställningar, men 100 verkar vara max) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
sant, det du kan göra är väl att skriva ett litet script som klistarar ihop sökresultatsidorna, så får du "mer än 100" på en sida.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||
|
|||||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
![]() Citat:
![]() Eniro - de har platt intet att säga till om i fråga om den här tjänsten. Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|