FAQ |
Kalender |
![]() |
#91 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Får man som SEO inte ha någon katalog ö.h? Vem säger att sweseek är en länkfarm medans katalogen.sunet.se som används av alla SEO-firmor inte är det? Vem förutom SEO-företag använder kataloger/länkfarmar förresten? Är det någon här som har använt Sunets katalog / DMOZ till något annat än att skicka in länkar? ![]() //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det finns ingen anledning att börja kasta sten.
Återigen vill jag påpeka att samma personer (i grova mått) samtidigt snackar strunt om Jajjas prissättning.. 1. Ni hävdar att priset är för lågt för seriös SEO. 2. Ni snackar strunt om företag med högre pris. Kanske dags att ta sig en funderare, en vacker dag kommer era barn att google era namn, det vore synd om någon framstår som en idiot ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
För konsensus innebär att parterna som har olika intressen är samstämmiga i sin syn. Med andra ord de som debatterar kommer fram till en lösning som alla kan ställa upp på. Vilket innebär att alla får kompromissa och ingen vilja/synpunkt vinner. Utslätat och innehållslöst blir resultatet. Edit: I många frågor går det inte att nå konsensus vilket är tur. För annars skulle det räcka med att ett parti ställde upp i nästa års val. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
|||
Medlem
|
Bra!
Haha ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
|||
Validating
|
Vad jag ville med mitt inlägg var just att skapa ett frågetecken ???? runt personerna som smutskastar andra konsekvent när dom själva sitter i samma båt.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi optimerar endast de sidor som vi själva bygger... Meta....interna länkar...rubriker...sitemap...content mm.
När vi kommer upp med vår nya hemsida som är på G kommer all info om SEO försvinna. Vi har inte aktivt försökt sälja seo på över ett år utan utfört det mera som en tjänst gentemot våra kunder vi gjort hemsidor till..... oftast med bra resultat. Hans.... jag tror du misstolkade mig "Alla timmar har ju iallafall gett top50 placering" Antalet timmar vi lagt på placering av "sökmotorotimering" kan räknas på en hand. Nåot jag tror du inser om du kollar hur SEO-undersidan hos oss ser ut och inlänkar mm. ![]() Vi har som jag tidigare skrivit slussat leads som förhoppningsvis blivit kunder till er och har även lagt in ett gott ord för er när folk har frågat vilket seoföretag som är vettigt. Soo dont get me wrong here! Det är bara sitemaps-länkningen som skiljer sig MIL ifrån vad jag personligen anser vara en bra strategi för att skapa inlänkar till kunder. Jag skulle tippa på att ni på SEO-logik är ett av dom vettigaste SEO-företagen i Sverige. Och är det någon jag vill slussa Seo-leads till så är det er. Dags för en kaffekopp! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Eftertsom jag /vi blir omnämnda i samma andetag som SEO uttalar ordet moral eller etik blir jag tvungen att gå in i debatten. Det handlar om syfte och omdöme Alla produktioner spinecom/LLR levererat (sedan 1997) läggs upp på en subdomän före ompekning. I något fall har Google hunnit före och indexerat subdomänen - So what? Det betyder inte att sidorna får en dubbel representation. Domäner har ett primärt syfte -de ska kommuniceras. (internetlivet är mer än SEO). Spinecom innehåller corporate information avsedd för fysiska besökare. Dessa kommuniceras via visitkort etc. etc. Publiceringsverktyg.info likaså. Positionering.nu likadant. Alla dessa har olika innehåll till olika målgrupper. Jag har, som de flesta av oss, funderat på om det är ok att t ex lägga länkar i no-framestaggen för att hjälpa spindlarna hitta alla sidor eller andra ”på gränsenåtgärder”. Men det handlar inte så mycket om det. De flesta som läser detta forum vet väldigt väl var det är vitt och riktigt, riktigt svart. Jag har sagt det förut och säger det igen. Seriös SEO handlar om 1. Undanröja tekniska eller andra hinder för att webbplatsen innehåll genomgående ska indexeras. 2. Att knyta webbplatsens tjänster, innehåll och kvalitet till SEO-uppdraget. 3. Att hjälpa kunden med det analytiska och strategiska arbetet med att få en framgångsrik webbkommunikation. SEO utan tanke på ”Conversion Rate” är inte bara meningslös utan i vissa fall direkt skadlig. Den grundläggande idén med PageRank, Google och Internet överhuvudtaget är att folk gärna länkar till andra webbplatser för att dessa levererar en intressant tjänst eller bra innehåll. Den fösta åtgärden är naturligtvis att stödja den processen. Även om den är både lång och arbetsam. Självklart är det naturligtvis ok att dessutom visa innehållet ”från sin basta sida” även för sökmotorer. Här har vi roten till att branschen fått ett så dåligt rykte Det är inte seriöst att lova en bra SE-representation som inte är förankrat i webbplatsen innehåll och kvalitativa nivå. ”Enkla vägar” i syfte att tjäna snabba pengar med minimal arbetsinsats som bygger på länkfarmar och länklistor som egentligen inte har annat syfte än att skapa artificiell PageRank. Sweseek, som nämndes, tillför ingen nytta för fysiska användare. Den stämmer egentligen med den korrekta definitionen av en länkfarm än länklistorna på Ikanobanken etc. Det är inte seriöst att te x lägga upp ett känt varumärke och försäkringsbolags namn och tjänster på en sexsite, dessutom utan att försäkringsbolaget som också är kund vet om det. Ett dokumenterat exempel på oseriös och omdömeslös SEO. Att arbeta mot sökmotorerna, sökmotoranvändarna och kundernas strategiska intressen med sådana metoder gynnar bara SEO-konsulten. Dessutom väldigt kortsiktigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Spinecoms 1-2-3 lista är just den typen av tankar jag haft ett bra tag...
SEO är VÄLDIGT mycket mer än att sätta ihop ett SEO-paket för x-antal kronor och sen kränga det på löpande band. Det spelar ingen roll att man lyckas placera sin kund topp 10 på alla önskade sökord har man inte under arbetets gång haft i tankarna på hur man ska förvandla den nya trafiken till kunder/köpare hos företaget man just optimerat. Så är det slöseri med tid och pengar för alla. Och som det nämdes ovan det kan vara rent skadligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
|