FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Vet inte om jag lägger denna fråga rätt, men någon moderator kan i så fall flytta den.
Låt säga att jag är på gång att bygga en sida med företagsannonser. Denna sida kräver en alt. flera olika sms tjänster. Någon som vet hur man kan integrera detta så att sidan blir "Nordisk". Ett exempel: En sida till Norge, Sverige. En sms aktör. Hur gör man med de olika taxorna? Det är ju olika taxor mellan länderna och beroende på sms aktören. Skulle detta vara möjligt att införa?, eller blir man tvungen att separera de "olika" sidorna med olika sms aktörer? Exempel till: Annons från Norge alt. Finland. Kund i Sverige ser annonsen. Vill bevaka denna och begär att få bevakning via sms. Sms´ets kostnad blir ju olika beroende på var man har denna tjänst. Någon som har erfarenhet eller känner till hur detta kan fungera? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
I korthet så funkar det som så att du kan bara visa annonser i ett annat land där SMS-operatören har ett fungerande premiumnummer. Det är alltså inte möjligt att vidarebefordra SMS om du inte själv står för premiumnummer i varje land och skyfflar dem vidare mellan tjänsterna, men det verkar dyrt. däremot så har ju flera av de stora leverantörerna en pannordisk plattform. I Norge har de mycket större volymer än i Sverige som exempel.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Vet inte riktigt hur de ligger till i Norge nu, men jag har för mig att mypay har ett system som täcker Norden. Dock står det inget om vilka dessa kostnader blir som jag syftar på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ta ett snack med Tobbe från Cellsynt här på forumet! Dom kan alldeles säkert hjälpa dig!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack crona.
Möjligt att dom har det vi söker. |