FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag funderar över om någon vet mer om
AtomChip? Minns inte om det har diskuterats här förut, tror det var på slashdot jag läste om dem. Man får uppfattningen att deras sida är ett bortglömt aprilskämt, och jag har inte sett någon riktig information om företaget förutom deras egen hemsida, samt CES hemsida. Ex på en bärbar dator de påstår att de ska visa i januari: Citat:
Sedan läser jag lite på deras hemsida under news: Citat:
Så man undrar ju... någon som såg datorn de påstår att de visade upp på CES i januari 2005 t ex? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad jag kan minnas, från diskussionerna på Slashdot mfl sidor, så var det bara ett hoax. Har för mig att Windows XP inte kan hantera den RAM-storlek som skärmdumparna på deras sida påstår att de tagit fram.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Sidan ser sådär lagom halvseriös ut och ingen kontaktinfo, återförsäljarinfo etc. En Hoax!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Bara jag som tycker att minnena påminner om CompactFlash minnen?
CF Kort ![]() "1TB" minne ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det blir spännande att se i januari om det var eller inte var en hoax. Borde gå att slå vad om detta någonstans.. =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Då borde man hört något ifrån AMD/Intel om just något likvärdigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Alltså problemet är inte att dom inte kan göra en 6Ghz Intel/AMD utan är att dom inte vill. För dom vet att det finns massa dumma folk som köper ny cpu varje gång det släpps så då kan dom släppa hur många som hellst på en ökning av några Mhz och tjäna massor.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är iofs helt olika tekniker. AMD och Intel sysslar med elektroniska kretsar, baserade på kisel. Gränsen för vad som går att åstadkomma (hastighetsmässigt) med kiseltekniken anses av många vara nådd snart. Dock finns det naturligtvis de som säger emot...
1900-talet har sagts vara elektronikens århundrade. 2000-talet spås av vissa bli optikens århundrade. Jämför t ex hur fibrar håller på att ersätta alla gamla kopparkablar som ligger och skräpar.... Datorer baserade på optik istället för elektronik bör på motsvarande sätt innebära ett paradigmskifte vad gäller prestanda. Men detta är naturligtvis bara mina spekulationer... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hittade en rätt intressant artikel om saken.
Den här filmen är skrattretande. =) demonstration av solar media |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|