FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hejsan alla!
Har sökt men hittar inte något svar på min fråga, så jag startar en ny tråd istället.. Frågan är ang alexa.com Jag haft en webbsida online sedan juni iår utan att den fått ranking eller "screenshot" hos alexa.com, Däremot har den fått en kort beskrivning och kontakt epost. Vad beror detta på och varför får den ingen: Traffic Rank for : No Data Någon som vet hur man kan åtgärda detta? Tacksam för svar! Jens |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du lägger till screenshot själv där, rankingen kommer sedan, det krävs lite trafik för det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sidan har mellan 300-400 besökare om dagen, hade över 10 000 unika förra månaden.. Tar det verkligen så lång tid, har jo funnits sedan juni!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Om jag minns helt rätt så visas rank endast på sidor som har mer än 1 besökare på 100 000 med deras verktyg, exakt vet jag inte hur det funkar. Men tittar man på trafik delajer så ser man en tom graf och det antalet.
http://www.alexa.com/data/details/traffic_...www.aktuellt.nu NON IN TOP 100,000 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Alexa beräknar sin rankning utifrån de besökare som har deras toolbar/spyware installerat, ingen av dina besökare kanske har det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Får forska vidare, kanske ngn annan här på forumet som vet mer?!
Tack för svaren Davve! Vänlig Hälsning, Jens |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Vad spelar det för roll om du finns med på alexa eller inte? Jag kanske har missuppfattat alltihop, men finns det någon poäng med att tillhandahålla besökarstatistik från personer som använder en toolbar/spyware? Vad tjänar man på att ranka högt på alexa?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |