FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Beroende på om google adsense verksamhet bedrivs i sverige eller usa blir jag skyldig att betala moms på intäkterna eller inte. (Jag tar upp intäkterna som inkomst av näringsverksamhet och min verksamhet är momspliktig)
Jag har mailat google och ställt samma fråga så jag återkommer med korrekt svar senare. Jag är dock nyfiken på hur ni gör och vad ni vet om det här. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Fick svar väldigt snabbt. Imponerande
![]() Har klippt bort lite av mailet som saknar relevans. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är tråkigt att dom inte betalar moms för sådana som mig. Så gott som alla mina intäckter kommer från Adsense och därmed saknar mitt momskonto täckning för att jag ska kunna lyfta moms. Finns det en möjlighet att Adsense ändrar sin verksamhet så att de börjar betala ut moms? Ekonomi är en svag sida hos mig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Sedan när är det ett krav att den utgående momsen måste vara lika stor eller större än den ingående momsen?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Edit: Oj oj. Jag är visst sämre på ekonomi än jag tidigare trott. Blev osäker så jag slog upp det. Jag hade alltså fel.
Bra timing. Sitter med 1TiB hårddiskar i kundvagnen på en webbshop just nu. Alltid skönt att handra på REA =) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|