FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad är ni med för A-kassa ni som är anställda designers / utvecklare?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Är det bara a-kassan du vill vara med i så är Alfakassan smidigast. Den är fristående från fackförbund och du kan vara med i samma akassa oavsett du jobbar med osv.
http://www.alfakassan.se - förr fanns iallafall pdf:er att ladda ner för att gå med osv. Man betalar 640:- / halvår. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fast Alfakassan har väl sämst utbetalning också? Är inte SIF bättre?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror att alla betalar ut enligt samma regler, däremot har ALFA en liten specialare för såna som mig som inte tillhörde A-kassan innan vi blev arbetslösa.
Men jag hade tittar på SmåA, de har lite mer förståelse för företagare. ALFA var väldigt krångliga att ha att göra med. Tyvärr. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Som sagt, alla betalar ut exakt lika mycket A-kassa. Det är väl lagstadgat eller nått.
Men hos bland annat SIF kan man teckna en inkomstförsäkring som gör att ditt tak för ersättningen höjs. Kan ju vara trevligt, tjänar man 30 papp i månaden så är inte ersättningen man får från A-kassan särskilt stor. Det Tech24 fick från Alfakassan var inte A-kassa utan det som förut kallades för KAS. Det kan man få om man inte varit med i något fack alls och blir arbetslös. Det är klart mindre pengar dock och det är Alfakassan som sköter det åt "staten". |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|