FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Någon som strukturerar insamlandet på ett smart sätt för att öka produktiviteten?
Själv så provar jag med en tabell med två kolumner. Vänstra kolumnen där jag kopierat rakt av och högra en omformulering. Sen när jag samlar ihop texten så är det bara att svepa igenom i högra kolumnen. Hur gör ni med bilder? Är det någon webbsajt som specialicerar sig på bilder där man betalar någon månadsavgift som gäller? Funderade lite när jag gjorde min banansajt vad som skulle hända om man tog två bilder på bananer och sedan kör ett morphingprogram. I mitten a morphen borde man skapat en ny banan. Jäkla massa arbete för en banan. Jag kunde gått ner till affären och handlat en men jag tog detta som ett exempel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Du har lyckats skapa ett så stort intresse (hos mig i allafall), vill se den. Ontopic. Tar själv ned hela texten och kopiererar in den anteckningar (eller har webbfönstret öppet). Läser igenom texten noggrannt och för in minnesord i anteckningar, om det är ett omfångsrikt material. Skriver en egen text baserat på de de minnesord jag själv har skrivit. Eller om det inte är så mycket "hårda" fakta, formulerar och skriver direkt efter jag läst igenom texten. Bilder: Arbetar man med kommersiella sidor anser jag att bilder skall man köpa av någon eller ta själv inte "låna". Edit: Korrigering. Med ta själv menar jag fotografera själv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
www . istockphoto . com
www . sxc . hu Är två av många sajter som det finns bilder att hämta. Dock så måste du betala för att få använda dig av dessa. Finns mer info på dessa sidor vilka rättigheter resp. skyldigheter som gäller. /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett bra tips:
Sok INTE po webben...... Jag vet inte vilket amne/branch du skall skriva/informera om, men i dom flesta amnena/brancherna finns det massor av fack tidningar, gratis brochyrer, bocker m.m. med hur monga intressanta artiklar som helst som INTE ligger upplagda po natet. Kolla av po webben nar du har hittat en bra arktikel om den finns dar, om inte, Skriv bara rakt av och tryck in den po din site. Kan du lagga till lite mera fakta eller nogot, tja, so mycket battre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://bananer.100free.com/index.htm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Enligt nedstat har jag 3 träffar:
25 Okt 05 Kl 10:27 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
och nu har du fått en träff till...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tackar!
![]() 25 Okt 05 Kl 22:33 1. www.webmasternetwork.se 14 2. katalogen.sunet.se 9 Ursäkta om jag postar något offtopic i offtopic men kände bara behovet av att dela med mig statistik. Snart får man väl hoppas på lite träffar från google också. Ska bli kul att se om jag får upp besöken till matforumet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Angående att skapa innehållshemsidor och tjäna pengar på reklam:
Tänker du/ni på konverteringen av besökare? Om huvudsakliga annonssättet är Adsense hur konverterar man banan-info-letare till klickande potentiella kunder? Gör man det alls? ![]() Ämnet i detta fallet är kanske inte det bästa, men jag kan ha missat något. Personligen tittar jag alltid först på potentialen hos reklamen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det första jag tänkte att jag skulle bara testa att skapa en minisajt för matforumet. Jag gjorde en undersökning på träffar jag fick från mitt matforum och såg att någon hade sökt på bananer. Gjorde sedan en undersökning på overture och såg att det sökts på "banan" 1650 gånger på en månad. Okej tänkte jag, jag drar igång en banansajt. Får jag inga träffar så har jag lärt mig hur man inte ska göra. Intressant också att se vilka andra sökord som funkar. Har också lärt mig en del bananpolitik och innebörden av biologiskt mångfald samt att jag lättare kan sätta ihop nästa sajt.
Tanken var inte att minisajten jag gjorde skulle visa reklam utan bara ett sätt att fånga läsare, hoppas att några länkar till den och få upp några av mina sökord högre upp på google. Jag tror att visa reklam där skulle försämra ryktet och färre skulle länka till den. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|